توسعه‌دهندگان اکنون داخل بازی‌ها درباره ناپایداری پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل هشدار می‌دهند

اقتصاد ایران: استودیوهای بازی‌ساز به‌دلیل مشکلات آزاردهنده‌ی پایداری عملکرد در پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل، در بازی‌های خود هشداری به گیمرها نشان می‌دهند.

مشکلات ناپایداری پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل، آنقدر دردسرساز شده است که اکنون حتی توسعه‌دهندگان مجبور شده‌اند درمورد دلیل احتمالی کرش بازی به کاربران خود هشدار دهند.

Alder Games، سازنده‌ی Path of Titans، به‌طور خاص برای کاربرانی که این بازی را روی پردازنده اینتل نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل اجرا می‌کنند پنجره‌ی هشدار درون بازی طراحی کرده است.

کاربری با نام 9550pro در با انتشار پستی در ایکس تصویری از پنجره‌ی هشدار در Path of Titans را به‌اشتراک گذاشت که دلیل کرش‌های ناگهانی این بازی را توضیح می‌دهد. پنجره‌ی مذکور بعد از کرش ناگهانی Path of Titans ظاهر می‌شود و توضیح می‌دهد: «بازی کرش کرده، دلیل این اتفاق هم این است که از پردازنده‌ی Intel(R) Core(TM) i7 13700K نسل ۱۳ استفاده می‌کنید.» مشکلات پایداری فقط در مدل‌های Core i7 و i9 رخ می‌دهد و هنگام افزایش ناگهانی ولتاژ می‌تواند کامپیوتر شما را فریز کند یا باعث کرش هر بازی و برنامه‌ای شود.

هشدار داخل بازی به دلیل مشکل پردازنده اینتل
9550pro

پنجره‌ی هشدار درون بازی‌ها اشاره می‌کند که پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل با آنریل انجین ۵ مشکل دارند. Path of Titans با استفاده از جدیدترین نسخه‌ی این موتور گرافیکی یعنی UE 5.3 ساخته شده است.

سرپرست واحد آنریل انجین در ModelFarm هم نرخ خطای ۵۰ درصدی را روی سیستم‌های مبتنی‌بر پردازنده‌های 13900K و 14900K گزارش کرده، که باعث شده است تیم توسعه به فکر سوییچ به پردازنده‌های شرکت AMD باشند.

استودیو الدرون گیمز که قبلاً درمورد پردازنده‌های اینتل به کاربران خود هشدار داده بود، اعلام کرد که این شرکت درحال فروش پردازنده‌های معیوب نسل ۱۳ و ۱۴ است. دلیل آن‌ها برای چنین ادعایی، نرخ خطای ۱۰۰ درصدی بود که در سه تا چهار ماه گذشته ثبت کرده‌اند و در نهایت به‌ خرابی دائمی پردازنده‌های اینتل منجر شد؛ مشکلی که تعداد زیادی از کاربران در سراسر جهان نیز آن را گزارش دادند. بنابراین، پنجره‌ی هشدار جدیدی به بازی Path of Titans آن‌ها اضافه شد تا درمورد دلیل اصلی کرش‌های مکرر به کاربران ناآگاه اطلاع دهد.

مقالات مرتبط:
  • ظاهراً آسیب خبرساز پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل دائمی است؛ هیچ راه‌حلی وجود ندارد
  • اینتل علت ناپایداری پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ را یافت؛ رفع مشکل تا پایان مرداد

علاوه بر Alder Games، استودیوی سازنده‌ی Warframe و حتی اپیک‌گیمز هم مشکل کرش بازی‌های خود را روی پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل تأیید کرده‌اند و راه‌حل‌های موقتی برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی ارائه داده‌اند. مشکل به حدی جدی شده است که بسیاری از کاربران درحال مهاجرت به پردازنده AMD و برخی دیگر هم منتظر عرضه‌ی پردازنده‌های جدید سری Ryzen 9000 هستند. اینتل می‌گوید میکروکد آن‌ها که در آینده‌ی نزدیک منتشر خواهد شد، تا حد زیادی این مشکل را برطرف می‌کند، اما باید به‌طور مرتب آن را بررسی کند تا مشکل مورد بحث به‌طور کامل و برای همیشه رفع شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ