واکنش سفیر ایران به «سناریوی» صهیونیست‌ها در جولان اشغالی

اقتصاد ایران: سفیر ایران در لبنان در واکنش به حادثه مشکوک و «نمایشی» صهیونیست‌ها در "مجدل شمس" بیان کرد که شانس وقوع جنگ به دلیل معادلات قدرت تحمیل شده بسیار کم است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در واکنش به حادثه مشکوک "مجدل شمس" واقع در جولان اشغالی سوریه در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: «صرف‌نظر از جنبه‌های نمایشی که در دستورکار رژیم اشغالگر قرار دارد، همچنان موضع ما در قبال تهدیدات گسترش دایره جنگ در سه مورد خلاصه می‌شود».

امانی بامداد امروز یکشنبه افزود: اولا انتظار جنگ را نداریم و معتقدیم شانس وقوع آن به دلیل معادلات قدرت تحمیل شده بسیار کم است. دوما، ما خواهان جنگ نیستیم، چرا که جمهوری اسلامی ایران همواره برای کاهش تنش در منطقه تلاش کرده است. سوما، به معنای واقعی کلمه از جنگ هراسی نداریم و دشمنان ما باید تصور کنند با توجه به قدرت و اقتداری که داریم و دفاعی که از مقاومت به عمل می‌آوریم چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم.

حزب الله لبنان عصر دیروز در واکنش به حملات رژیم اسرائیل به جنوب لبنان و کشته شدن شماری از شهروندان این کشور، جولان اشغالی سوریه را هدف حملات راکتی و موشکی خود قرار داد. این حملات بنا به گفته حزب الله بر اهداف نظامی تمرکز داشته است. با این حال، حین تلاش برای رهگیری این موشک‌ها، موشک پدافندی رژیم اسرائیل به یک زمین فوتبال (چمن مصنوعی) اصابت کرد که در اثر آن، گفته‌ می‌شود 14 نفر که عمدتا کودک بودند، کشته شده و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.

 رسانه‌های عبری زبان به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند، در حال بررسی احتمال سقوط اشتباه موشک رهگیر گنبد آهنین در میان تجمعی از صهیونیست‌ها در مجدل شمس است.

در این میان "یسرائیل هیوم" هم به نقل از منابع خود فاش کرد، تحقیقات اولیه نشان می‌دهند که سامانه پدافند هوایی اسرائیل در رهگیری موشک‌های شلیک شده در فضای جولان دچار اشتباه و مشکل شده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ