پیش‌بینی عملکرد دونده‌های ایران در المپیک/ امید به صعود تفتیان

اقتصاد ایران: سرمربی سابق تیم ملی دوومیدانی بر این باور است که برای المپیکی شدن تفتیان و فصیحی از سال‌ها قبل برنامه ریزی شده بود ولی مابقی ملی پوشان بعد از هانگژو مورد توجه قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، سی و سومین دوره بازی‌های المپیک درحالی از ۵ مرداد به میزبانی شهر پاریس در فرانسه برگزار خواهد شد که دوومیدانی ایران با دو ورزشکار برای هفدهمین بار در این دوره از بازی‌ها شرکت خواهد کرد. حسن تفتیان و فرزانه فصیحی دوندگان ایران در این دوره از رقابت‌ها هستند که هر دو در دوی ۱۰۰ متر بانوان و مردان به رقابت با حریفان خود خواهند پرداخت.

هادی سپهرزاد کارشناس دوومیدانی در گفت وگو با خبرنگار مهر، درخصوص ارزیابی خود از آخرین وضعیت دو نماینده ایران در المپیک پاریس گفت: در چند سال گذشته تمرکز فدراسیون برای کسب سهمیه المپیک روی فصیحی و تفتیان بود و خوشبختانه با پیگیری وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون دوومیدانی و البته حضور این دونده‌ها در مسابقات رسمی و غیر رسمی آنها موفق شدند دو سهمیه را از طریق رنکینگ برای دوومیدانی ایران کسب کنند.

وی افزود: در حال حاضر رکوردهای این دو ورزشکار در مقایسه با سال گذشته افت کرده و این فاصله کاملا واضح است. امیدوارم هر دوی آنها بتوانند رکوردهای شخصی خودشان را در المپیک بزنند چون در این صورت تفتیان یک مرحله بالا می‌آید که اتفاق خوبی است. کار برای فصیحی سخت‌تر است اما او هم اگر بتواند رکورد خود را بهبود ببخشد موفقیت خوبی را به دست آورده است.

سرمربی سابق تیم ملی دوومیدانی در واکنش به عدم کسب سهمیه المپیک توسط سایر ملی پوشان و به ویژه حسین رسولی گفت: پر واضح است که برای بعضی از ورزشکاران از ۲_۳ سال قبل برنامه ریزی شده بود تا بتوانند ورودی المپیک را کسب کنند اما برخی از آنها تازه بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو مورد توجه قرار گرفتند. برای المپیک پاریس رکوردهای ورودی افزایش خیره کننده‌ای داشت به همین خاطر ما باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای کسب سهمیه‌های بیشتر داشتیم.

پیش‌بینی عملکرد دونده‌های ایران در المپیک/ امید به صعود تفتیان

وی ادامه داد: حضور متعدد سرپرست‌های مختلف در فدراسیون باعث شد ما نتوانیم آن برنامه ریزی درست را انجام دهیم. مسابقات معتبری را ملی‌پوشان ما نتوانستند شرکت کنند چون در یکی دو ماه نمی‌شد برای این مواردی که گفته شد برنامه‌ریزی کرد. دوومیدانی چون مدیر متخصص و دائمی نداشت تمرکزی هم روی ورزشکاران خود نداشت و آنها درست رهبری نمی‌شدند. معتقدم همین دونده‌هایی که حالا به المپیک نرسیدند اگر درست و اصولی در مسابقات شرکت می‌کردند حتی در المپیک نیز نتیجه خوبی را به دست می‌آوردند.

سپهرزاد با بیان اینکه از حالا باید به فکر المپیک بعدی باشیم، اظهار داشت: برای آینده دوومیدانی به صورت خصوصی اگر پیشنهاد و یا توصیه‌ای باشد با خدادای که از هم‌دوره‌ای‌های من است صحبت می‌کنم اما صراحتا می‌گویم برای تحقق اهداف و حضور موفق در المپیک‌های بعدی و بازی‌های آسیایی همه باید پای کار باشند.

وی تاکید کرد: دوومیدانی ایران از نظر کمی شرایط خوبی ندارد چرا که در این رشته ۲۵ ماده داریم که ۱۴۷ مدال هم در دو بخش بانوان و مردان توزیع می‌شود بنابراین در چنین شرایطی انتظار می‌رود که مسابقات قهرمانی کشور هم حداقل با حضور بیش از ۱۰۰۰ دونده برگزار شود اما برای ما این اتفاق با شرکت زیر ۲۰۰ دونده رقم می‌خورد با این وضعیت ما هرگز نمی‌توانیم از این تعداد نتایج درخشانی را به دست بیاوریم. استان‌ها و به ویژه آن استان‌هایی که اکثرا قهرمان خیز بودند باید فعال‌تر شوند تا روزی دوباره دوومیدانی بتواند به روزهای خوب خود بازگردد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ