۱۵ هزار کشاورز مازندران در طرح جهش تولید دیمزارها فعال هستند

اقتصاد ایران: ساری- معاون اجتماعی ستاد فرمان حضرت امام (ره) در مازندران از فعالیت ۱۵ هزار کشاورز در قالب طرح جهش تولید در دیمزارهای استان خبر داد.

محمد آهنگران در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اینکه استان مازندران نگین و قطب کشاورزی کشور است، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) حوزه کشاورزی را به عنوان بستر خدمت رسانی خود برگزید.

آهنگران افزود: پس از امضا تفاهم نامه همکاری بین سازمان جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی حضرت امام (ره)، در حوزه تولید و تأمین بذور گواهی شده غلات الحمدلله تسهیلات کم بهره برای خریداری ۱۰ دستگاه بوجار پیش بینی و به شهرستان‌ها ابلاغ شد که تاکنون هفت دستگاه خریداری و جذب شده و تلاش‌ها برای جذب سه دستگاه باقی مانده ادامه دارد که با جذب این تعداد ادوات کشاورزی ظرفیت بسیار مناسبی در تولید بذر استان ایجاد شد.

وی در ادامه گفت: پیشبرد سریع و دقیق اهداف و برنامه‌ها در چارچوب تفاهم نامه نیازمند تسهیل هرچه بیشتر خاصه در بدنه شهرستانی و مدیریت‌ها و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها است تا با همدلی و همکاری همه جانبه گام‌های بلندی در راستا خدمت به بهره برداران بخش کشاورزی برداشته شود.

آهنگران افزود: با توجه به اینکه ۴ سال از اجرای طرح ۵ ساله جهش تولید در دیمزارها می‌گذرد و عملاً سال زراعی پیش رو سال آخر اجرای این طرح خواهد بود که با عنایت به شعار سال و با توجه به اینکه ۱۵ هزار کشاورز در این طرح مشغول به فعالیت هستند، احصای گزارش عملکردی از میزان ارتقا و جهش ایجاد شده در تولید محصولات دیم باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: در بحث گیاهان دارویی اقناع سازی بازار، شرکت‌ها، کارخانه داران برای خرید محصولات تولیدی طی دو ماه مذاکرات دقیق و کارشناسی صورت گرفت لیکن آمار دقیقی از میزان تولید محصول جهت ارائه به بازار وجود ندارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ