تغییر دولت خللی در تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن ایجاد نمی‌کند

اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تغییر دولت در اذهان عمومی دغدغه‌هایی ایجاد کرده اما سیاست‌های مسکن به گونه‌ای است که پروژه با جدیت ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر قزوینیان، شامگاه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: نهضت ملی مسکن وظیفه سنگین‌تری را روی دوش راه و شهرسازی گذاشته و با توجه به اینکه ساخت یک میلیون مسکن در سال جزو سیاست‌های بالادستی راه و شهرسازی قرار گرفته، این موضوع در استان‌ها نسیز خود را نشان داده و زنجان در این زمینه پیشرو است.

وی با بیان اینکه حجم بالای کار و تحویل واحدها در اسرع وقت، تلاش نیروها را مضاعف کرده است، خاطرنشان کرد: شهادت رئیس‌جمهور و تغییر دولت، دغدغه‌هایی در تکمیل واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن برای مردم ایجاد کرده اما سیاست‌ها طوری است که تکمیل واحدها با جدیت ادامه خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های احداث مسکن فراهم شده و این موضوع نیاز کشور است، تصریح کرد: با تجربه‌ای که در سه سال گذشته به دست آمده و چالش‌های از پیش‌رو برداشته شده، سرعت ساخت و تحویل بهتر خواهد بود.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه نهضت ملی مسکن در استان زنجان را ۷۰ درصد برشمرد و گفت: در یک ماه گذشته با توجه به ساختار نهضت ملی مسکن در استان اقدامات جدی‌تری انجام شد و تا پایان سال حجم زیادی از واحدها به مردم واگذار می‌شود.

قزوینیان طرح نهضت ملی مسکن را بزرگترین طرح عمرانی در کشور خواند و افزود: سهمیه استان زنجان از این طرح ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد است که ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد آن مربوط به بخش شهری بوده و ۲۰ هزار واحد نیز بخش روستایی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح ۲۰ هزار واحد نیز مسکن‌های حمایتی است، عنوان کرد: از این تعداد نزدیک به ۲۰ هزار واحد عملیاتی شده و پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد دارد و ۷ هزار واحد نیز به دلیل عدم تأمین زمین هنوز وارد فاز اجرایی نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی یا خودمالکی ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی مشخص شده و در محلات با هدف بازآفرینی شهری نیز ۹ هزار و ۲۱ واحد است.

وی با بیان اینکه مشکل زمین در کل استان وجود دارد اما به تناسب هر شهرستان متفاوت است، یادآور شد: در خرمدره زمینی از بنیاد مستضعفان خریداری و ساخت مسکن در آن کلنگ‌زنی شد اما اختلافی که بنیاد مستضعفان با شهرداری و راه و شهرسازی پیدا کرده بود روند ساخت مسکن را کند کرد، با اقدامات انجام شده ظرف یک هفته آینده این موضوع مرتفع و مشکل زمین خرمدره حل می‌شود.

قزوینیان در مورد تفاوت قیمت تمام شده طرح‌های نهضت ملی مسکن اظهار کرد: قیمت تمام شده پروژه‌ها بسته به زمان اخذ پروانه ساختمانی، شروع طرح، مشخصات بلوک‌ها و واحدهای طرح شامل تعداد طبقات و متراژ مشاعات متفاوت است.

وی به نظارت بر پروژه‌ها تأکید کرد و گفت: در صورت کم کاری سازندگان و پیمانکاران در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان برخورد لازم انجام خواهد شد؛ چرا که اداره کل راه و شهرسازی استان نماینده متقاضیان بوده و نسبت به اجرای سریع طرح‌ها و تحویل سریع و به موقع واحدهای مسکونی بسیار جدی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در مورد پروژه‌های راهسازی خاطرنشان کرد: کمبود اعتبار در همه پروژه‌های راهسازی مشهود است و یک از این پروژه‌ها، محور ابهر به قیدار است که برای تکمیل آن پیگیری‌های زیادی صورت گرفته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ