نیاز مبادلاتی مسکن ریشه در ساختار اقتصادی و حجم نقدینگی دارد

اقتصاد ایران: زنجان-معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: نیاز مبادلاتی مسکن ریشه در ساختار اقتصادی و حجم نقدینگی دارد و تعاونی‌های مسکن بیشتر با نیاز مبادلاتی فعالیت داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم توسلیان، شامگاه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: نیازسنجی در حوزه مسکن موضوعی پیچیده است و بخشی از آن به تقاضای مصرفی و بخشی نیاز مبادلاتی استو

وی با اشاره به اینکه نیاز مبادلاتی مسکن ریشه در ساختار اقتصادی و حجم نقدینگی دارد، تصریح کرد: پشت پرده برخی از تعاونی‌های مسکن نشان می‌دهد، نیاز مبادلاتی در آن‌ها پررنگ‌تر است.

معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه افرادی هستند که با امید اینکه صاحب زمین و مسکن شوند در دام فیش‌ها افتادند، خاطرنشان کرد: برخی تعاونی‌های مسکن قبل از اینکه زمین را تعیین تکلیف کند، زمین خارج از محدوده را به مردم واگذار کرده و این کار تبعات اجتماعی هم به بار آورده است.

وی در مورد فیش‌های زمین خارج از محدوده ادامه داد: اگر در موضوع تعاونی‌های مسکن اثبات شود که نیاز مسکن همه این افراد مصرفی و واقعی است، به سرعت الحاق به محدوده با تصمیم مسئولان استان انجام می‌شود اما پشت این‌ها نیاز مبادلاتی خوابیده است.

توسلیان با اشاره به لزوم ساماندهی موضوع تعاونی‌های مسکن خارج از محدوده شهر زنجان عنوان کرد: در این رابطه سند راهبردی تهیه و به تهران ارسال شده که بعد از تأیید، می‌توان با توجه به آن سند نسبت به حل و فصل مشکلات این تعاونی‌ها اقدام کرد که در نتیجه آن مسکن تولید خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ