پروژه‌های نیمه تمام نوسازی مدارس در بهار و کبودراهنگ فعال می‌شوند

اقتصاد ایران: همدان-نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: همه پروژه‌های نیمه تمام نوسازی مدارس در این دو شهرستان فعال می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله توسلی عصر شنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: مقام معظم رهبری چند نکته کلیدی و طلایی را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کردند که در برون رفت از شرایط کنونی مؤثر است. مقام معظم رهبری بر وحدت و همدلی بین قوا تاکید داشتند. همه باید پاسخگو بوده و به یکدیگر کمک کنیم تا امورات کشور پیش برود و باید یک صدای واحدی از کل ارکان نظام شنیده شود.

وی گفت: قطعاً مجلس دوازدهم به دولت چهاردهم کمک خواهد کرد تا با قوت و قدرت امورات را پیش برده و مسائل جامعه را حل کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این نشست که در آستانه روز خبرنگار و در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان کبودراهنگ برگزار شد، با بیان اینکه تمام سعی و تلاش این است که گره گشایی از کار مردم صورت گیرد و در حوزه‌های مختلف، شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ توسعه پیدا کند گفت: باید از ظرفیت نخبگان و نیروهای توانمند برای ارتقا و توسعه منطقه به کار گرفته شود.

توسلی گفت: شهرستان کبودراهنگ منطقه‌ای کشاورزی است و کمبود سردخانه و سیلو در منطقه کاملاً محسوس است و باید احداث آن در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: طبق اعلام جهاد ۹۵ درصد اراضی شهرستان مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری است اما باید تسهیل گردد و تسهیلاتی داده شود تا سیستم‌هایی که مستهلک شده اند بازنگری مجدد صورت بگیرد تا جلو اتلاف آب و انرژی گرفته شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ افزود: بحث قابل توجهی از قنوات در سطح شهرستان نیاز به لایروبی دارد که علاوه بر تأمین آب قنات در موضوعات زیستی و حفاظت از خاک مؤثر است که متأسفانه بخاطر خشکسالی خیلی از قنوات دچار آسیب شدند که مرمت آنها در اولویت قرار گرفته است.

وی گفت: با توجه به اعتباراتی که جذب شد در سال گذشته سرجمع ۱۸ رشته قنات لایروبی صورت گرفت در سال جاری نیز بالغ بر ۹ میلیارد تومان نیز اعتبار برای این موضوع تخصیص یافته است.

توسلی با اشاره به پلمپ برخی چاه‌های غیر مجاز گفت: متأسفانه به شدت با کمبود آب مواجه هستیم و منطقه فوق ممنوعه است و آن طرف هم کشاورزان با توجه به کشت‌هایی که انجام دادند دچار مشکل شدند ولی باید شرایط کم آبی را پذیرفت و برای عبور از این بحران همکاری کرد و اداره منابع آب نیز باید در اعلام اخطارها ترتیب مناسبی داشته باشد و مراقبت شود به کشاورزان اجحاف نشود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره حوزه مخابرات گفت: در حوزه مخابرات و ارتباطات اقدامات ارزشمندی در سطح هر دو شهرستان بهار و کبودراهنگ صورت گرفته که پروژه‌های مختلف بالغ بر ۵۶ میلیارد تومان اعتبار بوده است.

توسلی با بیان اینکه هماهنگی بین مسئولین شهرستان منجر به توسعه شهرستان می‌شود گفت: فقط در حوزه راهداری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف و انجام شده یا در حال انجام است.

در حوزه سلامت علاوه بر اورژانس، درمانگاه تأمین اجتماعی با ۵۵ میلیارد تومان در حال ساخت است.

وی گفت: در حوزه نوسازی مدارس توانستیم بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم و تک تک پروژه‌های آموزش و پرورش را رصد کردیم و همه پروژه‌های نیمه تمام فعال می‌شوند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار به وضعیت شرکت علیصدر و مزایده صورت گرفته گفت: شرکت علیصدر از سال ۱۳۷۰ در غار علیصدر مستقر شده و سه دهه است که هیچ کسی هم پاسخگو به عملکرد آن نبوده و اکنون چندین پرونده در دیوان عدالت، محاکم قضائی، و دیوان محاسبات وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت علیصدر در مجلس مطرح و تصویب شد گفت: حدود ۲۰ هزار صفحه سند مطالعه شد و ۱۶۰ صفحه به کمیسیون ارسال شد و گزارش تحقیق و تفحص در مجلس قرائت شد و پس از رأی گیری پرونده علیصدر به قوه قضائیه ارجاع شد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ ادامه داد: تخلفات گسترده‌ای در حوزه‌های اعطای وجوه، تخریب منابع و… صورت گرفته و تعدادی از مدیران وقت اعم از استانداران و معاونین استانداری و… احصا شده و پرونده در حال تکمیل است.

وی افزود: طبق قانون، شرکت علیصدر نمی‌تواند در مزایده شرکت کند و همچنین برای اصلاح امکان گردشگری بندی را در برنامه هفتم توسعه آوردیم که کلیه در آمدهای مراکز گردشگری و تاریخی به خزانه واریز شود و صدرصد در همان منطقه هزینه شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در پایان با اشاره به گستردگی وسعت دو شهرستان بهار و کبودراهنگ گفت: بنده موافق تفکیک حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ هستم و امیدوارم که در مجلس جدید طرح جدیدی ارائه شود و اسم حوزه انتخابیه را تلاش می‌کنیم که در لیست قرار بگیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ