استان مرکزی کمترین نرخ بیکاری را در کشور به نام خود ثبت کرد

اقتصاد ایران: اراک- استاندار مرکزی گفت: طبق آمار ارائه شده توسط مرکز آمار ایران، استان مرکزی با ۴.۸ درصد، کمترین نرخ بیکاری را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه شامگاه شنبه در آئین تجلیل از صادرکنندگان استان مرکزی، اظهار کرد: براساس آخرین گزارش اتاق بازرگانی ایران، این استان نخستین رتبه فضای کسب و کار را کسب کرده است هرچند شرایط مورد رضایت نیست و برای دستیابی به فضای مطلوب باید تمام ظرفیت‌ها را بکار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی اتفاقات مناسبی در سطح کلان رخ داده است، گفت: در این بازه زمانی، نرخ بیکاری استان مرکزی با ۳.۱ درصد کاهش به ۴.۸ درصد رسیده که میان ۳۱ استان کمترین نرخ بیکاری را در کارنامه خود ثبت کرد همچنین کمترین میزان نرخ بیکاری از دوران دفاع مقدس تاکنون بوده است.

استاندار مرکزی گفت: همچنین بر اساس آخرین گزارش، استان مرکزی در تحقق اشتغال تعهد شده رتبه دوم کشور را به دست آورده است و با تعامل و گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، مرکزی رتبه سوم کشور را کسب کرد.

مخلص الائمه با بیان اینکه میزان ارزش افزوده محصولات صادراتی استان مرکزی نسبت به میانگین کشور ۲ برابر است، افزود: در دولت سیزدهم بالغ بر ۴ میلیون و ۷۸۰ تن محصول از استان مرکزی صادر شده است که ارزش کالاهای صادراتی ۳۱۵۰ میلیون دلار بوده است.

وی گفت: همچنین ارزش تجارت خارجی مرکزی ۵۱۴۶ میلیون دلار بوده است که با تحقق این مهم درآمد گمرکات استان رشد ۴۸۰ درصدی داشته است.

استاندار مرکزی میزان ارزش کالاهای وارداتی استان مرکزی را ۱۹۹۶ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: استان مرکزی نخستین استان تولید کننده آب سنگین و جزو معدود کشورهای صادرکننده آب سنگین است و ارزش آب سنگین استان مرکزی حدود ۸۰۰ دلار در کیلو است و نشان می‌دهد فناوری و تکنولوژی در افزایش ارزش افزوده کالاهای صادراتی نقش مهمی دارد.

مخلص الائمه گفت: دولت سیزدهم تولید ۱۰ هزار مگاوات انرژی خورشیدی را هدف گذاری کرد که ۱.۶ درصد این را استان مرکزی متعهد شده و در حال اجرا است و بزرگترین نیروگاه خورشیدی در شهرستان محلات ایجاد شده است و روز جاری تفاهم‌نامه احداث مزارع خورشیدی استان مرکزی بین شرکت توزیع برق، جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی منعقد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ