خانواده های روستایی بالای ۲۰ خانوار تا ۱۴۰۷ به اینترنت متصل شوند

اقتصاد ایران: ارومیه - قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق برنامه هفتم تا سال ۱۴۰۷ باید تمام خانواده های روستایی بالای ۲۰ خانوار به اینترنت متصل شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر محمدزاده لاجوردی عصر شنبه در آغاز بهره برداری از طرح فیبر نوری در ارومیه با بیان اینکه تاکنون ۸ میلیون خانوار تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار گرفته اند، افزود: هدف‌گذاری انجام شده تا پایان سال آینده این تعداد به ۲۰ میلیون خانوار شهری برسد.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: طبق برنامه هفتم تا سال ۱۴۰۷ باید تمام خانواده‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار به اینترنت متصل شوند و برنامه ریزی برای این مسأله انجام شده است.

محمدزاده لاجوردی با اشاره به اینکه گام دوم در ارومیه بعد از ایجاد شبکه فیبرنوری برای افزایش نرخ اتصال آغاز خواهد شد، ادامه داد: ایران اسلامی از بین ۱۸۰ کشور در جهان در ارتباطات ثابت رتبه ۱۵۰ دارد که باید این رقم ارتقا یابد و لازم است شهروندان برای استفاده از شبکه فیبرنوری ترغیب شوند.

وی اظهار کرد: تیم اجرایی این طرح به غیر از تیم راهبری و مشاور همه بومی استان بودند، چرا که همه افراد بومی موانع و مسائل را می‌دانند و شناخت خوبی نسبت به منطقه دارند و باعث تسریع در اجرای طرح می‌شوند.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با قدردانی از مسؤولان استان آذربایجان غربی برای سرعت بخشیدن به اجرای این طرح گفت: با وجود تأخیر در آغاز طرح، سرعت بالایی در تحقق و اجرای طرح در این استان وجود داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه بیش از ۴۳۰ روستای استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به شبکه اینترنت متصل شده اند، افزود: ۳۴ درصد شهروندان آذربایجان غربی در روستاها ساکن هستند و لازم است تا خدمات به این مناطق افزایش یابد.

یاسر رهبردین با اشاره به اینکه از چندین اپراتور و ظرفیت شرکت مخابرات برای تسریع در تحقق طرح فیبر نوری استان استفاده می‌شود، گفت: امروز فیبر نوری منازل و کسب و کارهای ارومیه به طول ۲۱۴ کیلومتر به بهره برداری رسید، این طرح با چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و با استفاده از مشوق‌های دولتی محقق شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ