امسال نباید طرح عمرانی جدیدی در خوزستان آغاز شود

اقتصاد ایران: اهواز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: در مجموع اعتبار عمرانی استان ۱۰ درصد رشد داشته لذا امسال نباید طرح جدید عمرانی در استان آغاز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد نیکو عصر امروز شنبه در جلسه شورای اداری خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۳ اولین بودجه از برنامه هفتم توسعه است که امسال با دستور مقام‌معظم رهبری و تدابیر اندیشیده شده در دولت، برای اصلاح ساختار بودجه ۲ مرحله‌ای به مجلس رفت و تصویب شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: تمام ردیف‌ها به صورت متمرکز در بودجه بود و از همان ابتدا سعی کردند سهم استان‌ها و وزارتخانه‌ها را مشخص کنند که این سبب شد استان‌ها تکلف خود را بدانند.

وی با بیان اینکه خوزستان از نظر کادر درمان و ماندگاری پزشکان به خصوص در مناطق محروم دچار مشکل بود، تصریح کرد: در بودجه امسال برای استخدام ۲۵ هزار کادر درمان و یک هزار و ۸۰۰ هیأت علمی اعتبار در نظر گرفته شده که برای استان حائز اهمیت است و باید پیگیری شود تا سهم خود را دریافت کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان اضافه کرد: همچنین برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و استان باید تلاش کند تا امتیازات بیشتری را دریافت کند.

نیکو، بودجه شرکت‌های دولتی را ۵۸ درصد بودجه کشور خواند و عنوان کرد: امسال بر اساس تبصره ۱۳ مقرر شد یک درصد از بودجه دستگاه‌ها به حوزه فرهنگی، هنری و ورزشی اختصاص پیدا کند که رقم قابل توجهی است و تاکنون این ردیف وجود نداشته است.

وی با اعلام اینکه امسال خوزستان با خرید گندم مواجه بود، عنوان کرد: از ابتدای سال ۲۰۰ همت برای خرید تضمینی گندم و ۱۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالا تعیین شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با بیان اینکه بودجه امسال کل کشور ۲۹ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: در سه سال اخیر تکیه بودجه به نفت کاهش یافته و به ۲۵ درصد رسیده و در حال حرکت به سمت درآمد مالیاتی است که باید ۵۱ درصد افزایش پیدا کند.

نیکو ادامه داد: در مجموع اعتبار عمرانی استان ۱۰ درصد رشد داشته لذا امسال نباید طرح جدید عمرانی در استان آغاز شود بلکه طرح‌های نیمه کاره باید به سرانجام رساند.

وی گفت: باید درآمدها را وصول کنیم تا دولت کسری بودجه نداشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بیان کرد: در بودجه ۱۴۰۳ برای استخدام ۷۰ هزار معلم اعتبار در نظر گرفته شده است.

نیکو با اشاره به بودجه اربعین عنوان کرد: برای همه استان‌ها حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۹۰ میلیارد تومان آن به خوزستان اختصاص دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ