ایستگاه‌های شارژ هواوی حتی در گرمای ۵۰ درجه بیابان هم خودروهای برقی را شارژ می‌کنند

اقتصاد ایران: هواوی ایستگاه‌های شارژر جدیدش را در گرمای ۵۰ درجه‌ی بیابان آزمایش می‌کند.

هواوی نتایج آزمایش فناوری سوپرشارژ مجهز به خنک‌کننده‌ی مایع خود را در منطقه‌ی تورفان چین منتشر کرد؛ منطقه‌ای که به گرمای شدید معروف است. این آزمایش‌ها در بیابان سوزان کومتاگ و کوه هوایان انجام شد که دمای محیطش به ۴۹٫۶ درجه‌ی سانتی‌گراد و دمای سطح آن به بیش از ۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد.

به‌نوشته‌ی آی‌تی‌هوم، با وجود شرایط سخت فناوری سوپرشارژ هواوی عملکرد راضی‌کننده‌ای داشت. این سیستم سطح نویز را در حالت آماده به کار در ۴۴٫۱ دسی‌بل و هنگام شارژ در ۵۹٫۵ دسی‌بل نگه داشت که نشان می‌دهد در گرمای شدید، ایستگاه‌های شارژ هواوی سروصدای کمی ایجاد می‌کنند.

سوپرشارژرهای هواوی در کنار هم
Huawei

کلید عملکرد مناسب شارژرهای هواوی در خنک‌کنندگی مایع آن است که به‌طور مؤثر گرمای تولیدشده حین شارژ را از بین می‌برد و از گرمای بیش‌از‌حد و خرابی احتمالی جلوگیری می‌کند. هواوی روی «الگوریتم‌های کنترل دقیق دما» تأکید می‌کند که برای حفظ پایداری سیستم و بازدهی شارژ بسیار مهم هستند.

غول فناوری چینی آزمایش‌های دیگری را روی ۴۱۴ خودرو انجام و درمجموع ۱۳٬۳۹۱ کیلووات‌ساعت انرژی تحویل داد. این آزمایش‌ها تقریباً نرخ موفقیت کاملی داشتند و تقریباً هر خودرویی با یک‌ بار تلاش به‌طور کامل شارژ شد.

مقالات مرتبط
  • هواوی عملکرد درخشانی در بازار خودروهای برقی دارد
  • خودرو ۲۰۲۴ هواوی با طراحی بسیار چشم‌نواز رونمایی شد؛ هوشمند و گران‌قیمت

با رشد سریع بازار خودروهای برقی، راهکارهای شارژ سریع و کارآمد برای پذیرش گسترده‌ی این نوع خودروها ضروری هستند. انتظار می‌رود زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی سرمایه‌گذاری هنگفتی را شاهد باشد؛ به‌طوری‌که تنها برای بازار ایالات متحده تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۱۲ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است. فناوری هواوی می‌تواند نقش مهمی در این توسعه ایفا کند.

فناوری جدید هواوی هنوز در مراحل اولیه‌ی خود قرار دارد. جزئیات مربوط به تعداد ایستگاه‌ها و سرعت شارژ و سازگاری با مدل‌های مختلف خودروهای برقی هنوز مشخص نیست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ