نمین و سرعین با ۲۰ درجه دمای هوا آماده حضور گردشگران است

اقتصاد ایران: اردبیل- شهرستان‌های نمین و سرعین خنک‌ترین نقطه ایران با ۲۰ درجه دمای هوا در اوج گرمای تابستان، آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران تابستانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، در روزهایی که دمای هوا در برخی از مراکز استان‌ها به ۴۵ و حتی ۵۰ درجه رسیده، در شهرهای استان اردبیل متغیر دما ۲۰ تا ۲۲ درجه بوده و این استان خنک‌ترین مرکز استان در سطح کشور معرفی شده است.

بر اساس اعلام هواشناسی خنک‌های هوا در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت و حتی در برخی از ساعات ناپایداری هوا به بارش‌های رگباری در مناطق مرکزی و حتی حاشیه رود ارس و شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز منجر خواهد شد.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل به مسافران و گردشگران توصیه کرد از اتراق در کنار رودخانه‌ها و دامنه کوه سبلان خودداری کنند چرا که بارش‌های رگباری عصرگاهی در ۲ روز آینده می‌تواند خطر سیلابی شدن این مناطق را به همراه داشته باشد.

اما با خنک شدن هوا و تعطیلات چند روزه به دلیل گرمای هوا در مناطق مختلف کشور، موجی از مسافران و گردشگران وارد شهرهای مختلف استان به ویژه سرعین، مشگین‌شهر، نمین و گردنه حیران شده و شرایط پذیرایی و اقامتی متفاوتی را در استان شاهد هستیم.

در این شرایط جوی مناسب همراه با افزایش تخت‌ها و مراکز اقامتی در سال‌های اخیر، عمده گردشگران و مسافران ورودی مدت زمان اقامت خود را افزایش داده و حتی با حضور در مناطق مختلف گردشگری استان از شورابیل و آبگرم سردابه اردبیل گرفته تا دامنه‌های سبلان، ییلاقات و بولاغلار نیر همراه با جنگ‌های سحرآمیز گردنه حیران در گذران تابستانی هستند که از موج گرمای مناطق و شهرهای خود دل به طبیعت سپرده تا در خنکای هوای تابستان تجدید قوا کنند.

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این ایام از فرصت استفاده کرده تا با معرفی جاذبه‌های گردشگری استان تلاش می‌کند تا مدت اقامت و زمان سفر گردشگران را برای حضور در مناطق مختلف افزایش داده و شرایط مطلوب‌تری را برای حضور آنها فراهم کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ