۵.۵ میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی ارائه شده است

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته و با حمایت دولت سیزدهم پنج میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی و فنی و حرفه‌ای در استان اردبیل ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم یونسی عصر شنبه در مراسم گرامیداشت روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جمع مهارت‌آموزان اردبیلی، اظهار کرد: ما ۳۹ درصد بیشتر از تعهدمان در دولت سیزدهم فعالیت‌های آموزشی و مهارت‌آموزی را انجام دادیم و زمینه را برای ارتقای توانمندی جوانان بیکار در حوزه کارآفرینی و اشتغال مهیا کردیم.

وی تصریح کرد: ۱۹ مرکز فنی و حرفه‌ای در قالب ۱۶۴ کارگاه فعالیت‌های متنوعی را در حوزه مهارت‌آموزی انجام داده و سعی ما بر این بوده تا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در ابعاد مختلف توسعه ببخشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: عمده این مهارت‌آموزی با استانداردهای تعریف شده و در مدت زمان ۱.۵ تا هشت ماه به انجام رسیده و زمینه و بستر برای انتقال مهارت‌های صنعتی، خدماتی و حرفه‌ای در بخش‌های مختلف مهیا شده است.

یونسی افزود: دولت سیزدهم حمایت همه‌جانبه را از علاقه‌مندان به گذراندن دوره‌های مهارتی و افزایش کارآمدی در این بخش انجام داده و ما شاهد پیشبرد اهداف نظام آموزشی و مهارتی به نسل‌های آینده بودیم.

وی به رشته‌های نوظهور نظیر خانه هوشمند و مدیریت انرژی اشاره کرد و ادامه داد: برنامه‌های آموزشی ما برای مهارت‌های متنوع از آموزش رشته آسانسور گرفته تا خیاطی، گلدوزی و سایر رشته‌های مهارتی برای بانوان انجام دادیم و سعی ما بر این بوده تا در کنار مهارت‌آموزی رایگان، امکان ایجاد فرصت اشتغال را نیز برای افراد مختلف مهیا کنیم.

یونسی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۶۲ درصد اشتغال از محل مهارت‌آموزی به صورت گروهی و انفرادی به انجام رسیده و ما ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت را نیز برای افراد مهارت‌آموز در رشته‌های مختلف پرداخت کردیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل اضافه کرد: حمایت بانک‌های عامل در این زمینه مناسب بوده و رایزنی‌ها برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با هدف توسعه مهارت‌آموزی رشته‌های مختلف و ایجاد فرصت اشتغال ادامه دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ