۱۵۳ تاکسی برقی جدید پلاک شدند

اقتصاد ایران: عصر خودرو- سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از پلاک شدن ۱۵۳ تاکسی برقی جدید خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰۳ تاکسی برقی مشغول به کار هستند که توسط رانندگان تاکسی و از طریق نوسازی خریداری شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از شهرداری تهران؛ شادی مالکی روز شنبه در جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر افزود: از 25 هزار خودرو خریداری شده تاکنون 30 دستگاه خودرو وارد شده و تا یک ماه دیگر 150 دستگاه دیگر نیز وارد تهران می‌شود.

وی با اشاره به مدل تاکسی‌های جدید نیز اظهار کرد: بر اساس تصمیم اتحادیه تاکسیرانی تهران، قرار است خودروی چانگان چینی در کنار خودرو سورن ایرانی به عنوان تاکسی فعالیت کند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی درباره تسهیلات ارایه شده برای جایگزینی تاکسی‌های برقی یادآور شد: نباید تمام هزینه‌های خودرو را به راننده تحمیل کرد و باید به گونه‌ای این خودروها عرضه شوند که اقساط ماهیانه آنها بیشتر از 10 میلیون تومان نباشد.

مالکی درباره برخط سازی تاکسی‌های تهران هم گفت: به منظور ساماندهی و گذر از سیستم‌های سنتی، برخط سازی و راه‌اندازی یک پلتفرم جدید را در دستور کار قرار داده‌ایم که در بستر این پلتفرم، می‌توانیم بر کرایه‌های دریافتی نظارت کنیم.

به گفته وی، پرداخت الکترونیک کرایه‌ها، مدیریت و نظارت هوشمند بر عملکرد تاکسی‌ها و بازگرداندن تاکسی‌ها از شرکت‌های بر خط به خطوط و سامانه بر خط شهرداری از جمله اقدامات این پلتفرم است.

سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد پلتفرم برخط سازی تاکسی‌ها گفت: رویکرد ما این بود که تاکسی‌های گردشی، تامین کننده تقاضاهای محلی باشند در این پلتفرم شهروندان می‌توانند از مدهای مختلف حمل و نقلی بهره ببرند برای مثال آنها با انتخاب مسیر بتوانند بنا به تقاضای خود از خودرو، تاکسی، اتوبوس یا سامانه برخط استفاده کنند.

حمید برادران در ادامه توضیح داد: در این سامانه آدرس ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی، پارکینگ‌ها، ایستگاه‌های مترو و اتوبوس در کنار امکان مسیریابی وجود دارند.

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران هم درباره پلتفرم برخط سازی سازمان تاکسیرانی گفت: متاسفانه پلتفرمی که در خصوص آن صحبت و گزارشش ارائه شد هنوز آماده بهره برداری نشده در حالیکه قرار بود در سه ماهه اول امسال آماده شود و فرض ما این بود که یک پلتفرم تخصصی را طراحی کرده که می‌تواند در مدل رقابتی پاسخگوی فعالیت‌های شهرداری تهران باشد.

سیدجعفر تشکری هاشمی اظهار کرد: گره زدن سرنوشت این پلتفرم به اپلیکیشن شهرزاد قابل قبول نیست اگر قرار باشد این سامانه را به شهرزاد منوط کنیم همان داستان آرم طرح ترافیک و فروش گوشت که شهروندان را دچار مشکل کرده ایجاد می‌شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره نوسازی ناوگان تاکسیرانی هم افزود: مطابق با آمار موجود، سالیانه یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید می‌شود اما متاسفانه سهم تاکسیرانی از این تولید حدود 2000 دستگاه بوده که این موضوع به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: سازمان تاکسیرانی باید سالیانه حداقل 8 هزار دستگاه خودرو را نوسازی کند و در حالیکه باید از ابتدای دوره تاکنون 24 هزار دستگاه تاکسی نوسازی می‌شدند تنها حدود 6 هزار دستگاه خودرو نوسازی شده‌اند و این به معنای آن است که ما 75 درصد از برنامه مصوب عقب هستیم و تنها 25 درصد آن را عملیاتی کرده‌ایم.

تشکری هاشمی با اشاره به اختصاص بودجه برای نوسازی تاکسی ها گفت: در بودجه شهرداری تهران 2 هزار میلیارد تومان برای نوسازی تاکسی‌ها در نظر گرفته شده اگر برای هر خودرو نیز 200 میلیون تومان وام در نظر گرفته می‌شد می‌توانستیم تاکنون 10 هزار خودرو را نوسازی کنیم، شورای شهر تهران از هر اتفاقی برای نوسازی تاکسی‌ها استقبال می‌کند اما به شرط آنکه این کار انجام شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در حوزه نوسازی گله‌مند هستیم، اظهار کرد: هیچکس نباید سرنوشت شهر را به مسایل غیرقابل انجام گره بزند در کنار برقی سازی باید خودروهای دوگانه سوز و بنزینی نیز وارد شوند زیرا نمی‌توان وقت و آسایش شهروندان را منوط به فقط خودرو برقی کرد.

وی یادآور شد: اینکه با وجود منابع مالی هنوز نوسازی‌ها انجام نگرفته است به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، همانطور که برای کارهای عمرانی یا اجتماعی منابع داریم

تشکری هاشمی با اشاره به تامین منابع مالی از طریق ماده 12 برای خرید تاکسی‌های برقی گفت: شهردار تهران در جلسات شورای شهر تهران تاکید کرد که از محله ماده 12، 50 درصد مبلغ خودروها را از دولت دریافت می‌کند حال پیش از آنکه رانندگان زحمتکش تاکسی را درگیر پروژه کنیم باید درخصوص چگونگی تامین مالی آن صحبت کنیم.

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران تاکید کرد: اگر مساله نظامات حقوقی جایگاه شارژ خانگی و عمومی و ماده 12 حل نشود نه اقتصادی و نه منطقی است که بخواهیم تاکسی برقی به فروش برسانیم اگر این مسایل حل شدند می‌توان به سمت توسعه تاکسی‌های برقی رفت، نباید مردم و سازمان را در موقعیتی قرار داد که به سبب آن مشکلات، گرفتار شوند.

وی درباره احداث جایگاه‌های شارژ برقی در شهر تهران هم گفت: نکته مهم این است که مشخص کنیم مسوول احداث جایگاه‌های شارژ چه دستگاهی است آیا قرار است شهرداری تهران مسوولیت این کار را بر عهده داشته باشد یا شرکت توزیع برق و وزارت نیرو؟

تشکری هاشمی گفت: در مورد قرارداد خرید 950 ایستگاه شارژ ابهاماتی وجود دارد که باید در جلسات تخصصی به دقت بررسی شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ