چطور مستقلین و اعتدالگرایان از جلسه ستادهای پزشکیان حذف شدند؟

اقتصاد ایران: رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران، جریان حذف این جبهه توسط گروه‌های انحصار طلب و تندرو در جلسه پنجم مرداد ستادهای رئیس جمهور منتخب را روایت کرد.

قدرتعلی حشمتیان، رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با یادآوری اینکه ۴۶ حزب مستقل و اعتدالگرا در جریان رقابت‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از مسعود پزشکیان حمایت و آرای خاکستری را به مشارکت دعوت کردند، اظهار کرد: در مرحله اول با ۱۸ حزب و تشکل سیاسی و در مرحله دوم با ۲۸ حزب از آقای پزشکیان حمایت کردیم. حدود ۵ میلیون از آرای خاکستری سراسر کشور را به سبد آقای پزشکیان ریختیم.

وی که قبل از آغاز تبلیغات انتخاباتی از طرف مسعود پزشکیان سمت مشاور عالی دریافت کرده بود، ادامه داد: در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در ورزشگاه شیرودی و استان‌های کشور فعالیت‌های تبلیغاتی را دنبال کردیم که من به ۵ استان و ۲۸ شهرستان سفر کردم که به لطف خدا پیروزی حاصل شد.

حشمتیان که به عنوان رئیس خانه احزاب برای حمایت از مسعود پزشکیان تحت فشار بود عنوان کرد: من به عنوان رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران از آقای پزشکیان حمایت کردم. در جلسه سالن اجلاس سران که نمایندگان فعلی و ادوار مجلس حضور داشتند، علی رغم قرعه کشی انجام شده برای سخنرانی ۴ نماینده ادوار و ۳ نماینده فعلی، به دستور شخص آقای پزشکیان من به عنوان رئیس خانه احزاب سخنرانی داشتم.

رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران با تاکید بر اینکه هیچ توقعی ندارد و به دنبال سهم خواهی نیست، گفت: جلسه اجتماع ستادهای آقای پزشکیان که شب قبل آن آقایان آهی و افشانی، همچنین آقای پیروی من را دعوت کردند و برنامه‌ریزی انجام دادیم، مقرر شد برای ۴۶ حزب ۷ کارت در اختیار ما قرار دهند تا در جایگاه ویژه مستقر شویم و مابقی احزاب در جایگاه عادی استقرار یابند، نه تنها هیچ کارتی در اختیار ما قرار ندادند بلکه سخنرانی من را حذف کردند. ما هم به نشانه اعتراض در جلسه شرکت نکردیم. ظاهراً جریان مستقلین و اعتدالگرایان از نظر تندروها و انحصار طلبان به عنوان سایر بستگان در ستاد آقای پزشکیان فعالیت داشتند.

وی همچنین بیان کرد: این برخلاف نظر آقای پزشکیان است که معتقد است کسانی که در ستاد او بودند، علی رغم جبهه اصلاحات و جبهه مستقلین و اعتدالگرایان و حتی تعدادی اصولگرای معتدل، همگی باید مورد تقدیر قرار گیرند. متأسفانه هسته مرکزی تندرویی ایجاد شده است که باعث شدند در شورای راهبری و کمیته‌ها از ما دعوت نشد و تا آنجا که من شنیدم جلسه روز گذشته هم جلسه خوبی نبوده و به سخنرانی آقای عبدالعلیزاده اعتراض شده است.

حشمتیان دعوت نشدن جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران در جلسه روز گذشته ستادهای انتخاباتی رئیس جمهور منتخب را نتیجه باند بازی و انحصار طلبی، خواند و ادامه داد: با یکه‌تازی ما را دعوت نکردند. طی نامه مکتوبی این را خدمت آقای پزشکیان اعلام کردم تا وقت ملاقات تعیین کند و ۴۶ حزب جبهه مستقلین و اعتدالگرایان که حامی او بودند و بیش از ۵ میلیون رأی در سبد او ریختند مورد دلجویی قرار گیرند.

رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران در رابطه با حمایت از رئیس جمهور منتخب اظهار کرد: من هیچگاه از موضع خودم عقب نشینی نکردم زیرا به آقای پزشکیان اعتقاد دارم و تا مادامی که ایشان مسئولیت دارند، در کنار او خواهم ماند. به دنبال پست و موقعیت و جایگاه نیستم اما از حق جبهه مستقلین و اعتدالگرایان احزاب کشور دفاع می‌کنم. امیدوارم همان‌طور که وقتی برای اصلاح طلب‌ها در نظر گرفته‌اند، برای سایر احزاب کشور نیز وقتی در نظر گرفته شود.

حشمتیان تصریح کرد: حالا انحصار طلب‌ها و تندروها دور آقای پزشکیان را گرفتند، در حالی که مستقلین و اعتدالگرایان ۵۰ درصد در انتخابات او دخیل بوده‌اند. از موضع خودمان دفاع خواهیم کرد و پشت سر رئیس جمهور منتخب محکم ایستاده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم کسی ما را کنار بزند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ