انتخاب ۱۰ کاندیدای نهایی ریاست بنیاد شهید طبق چه ملاکی است؟

اقتصاد ایران: جلسات کمیته بررسی کاندیداهای منتخب برای ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از چند جلسه و با دو مرحله رأی گیری اعضا و انتشار لیست ده نفره به پایان رسید.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، جلسات کمیته بررسی کاندیداهای منتخب برای ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از چند جلسه و با دو مرحله رأی گیری اعضا به پایان رسید. 

اسامی ده نفر به عنوان منتخبین نهایی مشخص و برای شورای راهبردی دولت چهاردهم ارسال شد. اینکه هر فرد به چه علت و با چه چارچوب و کارنامه ای در این لیست قرار گرفته است برای این شورا فرستاده شده است. 

این اسامی طی نامه ای به ترتیب در ادامه مطلب، ارسال شده است:  1- حجت نظری. 2-غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی. 3-فریده اولاد قباد. 4-محمد مهدی تندگویان. 5-ولی اله شجاع پوریان. 6-حمیدعلی صمیمی. 7-محمد خون چمن. 8-محسن میرانصاری. 9-ناهید تاج‌الدین. 10-احمد مازنی

طبق بررسی های خبرنگار خبرگزاری تسنیم، حمید علی صمیمی و محسن میرانصاری با سابقه ای که در کارنامه خود دارند، آشنا ترین افراد به امورات جامعه ایثارگری و بنیاد شهید هستند. 

محسن میرانصاری که اکنون معاون اجتماعی دبیر شورای عالی امنیت ملی است، در دوره ریاست مرحوم حجت الاسلام شهیدی و دهقان، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران بود و در دوره سعید اوحدی مشاور عالی ریاست بنیاد را بر عهده داشت. او همچنین پدر شهید نیز هست و فرزند خود را در حادثه منا از دست داد. 

همچنین سعید علی صمیمی نیز که خود جانباز 70 درصد است سالها ریاست بنیاد شهید استان تهران را بر عهده داشته و در اواخر دوره ریاست سعید اوحدی نیز معاونت اجرایی بنیاد شهید و امور ایثارگران را عهده دارد بود. لازم به ذکر است شبکه ملی ایثارگران که متشکل از 7 گروه از اعاضای جامعه ایثارگری است و تعداد قابل توجهی عضو دارد، طی نامه ای صمیمی را به عنوان منتخب خود بهاین کمیته پیشنهاد داده بودند.

بعد از این دو گزینه احمد مازنی و غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نیز در بنیاد شهید دارای تجربه مدیریتی هستند هر کدام برای مدتی ریاست بنیاد شهید استان گیلان و خراسان را بر عهده داشته اند. 

فریده اولاد قباد که یکی از اسامی منتخب در لیست ده نفره برای ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران  است، مدتی امور بانوان در بنیاد شهید را بر عهده داشته و حجت نظری نیز فرزند شهید است. 

افراد دیگری هم مانند حجت الاسلام علوی وزیر سابق اطلاعات و کولیوند رییس بیمارستان خاتم النبیا و رییس جمعیت هلال احمر ایران نامشان در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته که در رأی گیری نهایی نتوانستند نظر اعضا را جلب کنند.  

همچنین نام سعید اوحدی که در میان ایثارگران و گروهای مجازی آنها بسیار شنیده می شود و تمایل این جامعه به سمت ریاست مجدد او است، در میان کاندیداها نبوده است. به این علت که طبق قوانین وضع شده از سوی شورای راهبردی رییس سابق یک دستگاه امکان کاندید شدن مجدد برای همان نهاد یا سازمان را ندارد. در صورتی که سعید اوحدی در یک سالی که ریاست بنیاد شهید را بر عهده داشت یکی از موفق ترین رئیس های این بنیاد بود آن هم از نظر جامعه ایثارگری که گویا این نکته مهم خیلی برای شورای راهبردی حائض اهمیت نبوده است.  

یکی دیگر از نکاتی که در خصوص انتخاب این ده نفر مورد توجه است این است که حتی اعضایی که به کاندیدای خود رأی دادند هم نمی دانند دقیقا چند رأی به آن فرد داده شده، در واقع تعداد رأی به هر کسی حتی برای اعضای کمیته مشخص نیست. علت این اقدام که به نظر عجیب می آید نیز، اعلام نشده است. 

با توجه به سوابق این ده نفر این برآیند به دست می آید که کمیته بررسی انتخاب ریاست بنیاد شهید خیلی قوی و آشنا به مسائل جامعه ایثارگری نبوده و این جمله رییس جمهور منتخب در اجتماع وزرات کشور به ذهن متبادر می شود که این کمیته ها تشکیل شد تا طبق یک فرایند آزاد و بر اساس ملاک و شاخص هایی افراد بر مبنای شایسته سالاری برای نهادها و سازان برگزیده شوند اما گویا عده ای می خواهند دوستان و آشنایان خود را روی کار آورند. 

حال باید منتظر ماند تا مشخص شود آیا از میان این ده نفر منتخب نهایی معرفی می شود یا ممکن است باز هم تغییراتی اتخاذ شود. 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ