تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ، پیام عداوت غرب نسبت به ایران

اقتصاد ایران: نماینده اهواز در مجلس گفت: این مرکز توسط دولت آلمان برای راضی نگه داشتن لابی صهیونیسم و ارسال پیامی به ایران است که نشان دهد عداوت آن‌ها همواره وجود داشته است.

محمد امیر، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اصل ۹۰ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر نسبت به تصمیم اخیر دولت آلمان در مورد تعطیلی و ممنوع‌الکاریِ مرکز اسلامی در هامبورگ گفت: مرکز اسلامی در هامبورگ چندین سال است که در زمینه فعالیت‌های مذهبی فعال است و با روی کار آمدن گروه جدید حاکم بر آلمان، که پیروزی آن‌ها تحت تأثیر لابی صهیونیسم بوده، این مرکز به اتهام حمایت از حزب‌الله لبنان و ترویج اسلام افراطی مورد هدف قرار گرفته است.

وی افزود: این تصمیم به ضرر ترویج مذهب تشیع بیان شده و منافات با قواعد دموکراسی و آزادی و شعارهای کشورهای غربی دارد. آن‌ها نباید با مؤسسات فرهنگی با یک بام و دو هوا رفتار کنند. این برخورد طبیعی است و همیشه با نگاه شک و بدبینانه و با استدلالات واهی به گروه‌های اسلامی نگاه می‌کنند.

امیر ادامه داد: مجموعه‌هایی مثل مرکز اسلامی هامبورگ هیچ ضرری به مناسبات غرب نمی‌زند و قطعاً اقدام تعطیل شدن این مرکز توسط دولت آلمان برای راضی نگه داشتن لابی صهیونیسم و ارسال پیامی به ایران است که نشان دهد عداوت آن‌ها همواره وجود داشته است. ما همیشه در چنین مناسباتی عالمانه و خویشتن‌دارانه رفتار کرده‌ایم و قطعاً رفتار مقابل به مثل نخواهیم داشت.

محمد امیر تاکید کرد: همه دنیا باید متوجه شود که این کشورها بر خلاف نگاه دموکراسی و آزادی بیان، این رفتارها را بر خلاف ادعای خود انجام می‌دهند. ذات سرمایه‌داری این است که از کشورهایی که مطیع آن‌ها باشند، حمایت می‌کنند اما کشورهایی که می‌خواهند مستقل باشند و مسیر و گفتمان خودشان را داشته باشند، محور شرارت قلمداد می‌کنند و مخالف دموکراسی می‌دانند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ