زمان طلایی برای جوانسازی پوست

اقتصاد ایران: ۲۳ شب تا ۵ صبح، این یک بازه زمانی طلایی برای ترمیم و ترمیم سلول‌ها است، اینجاست که اهمیت استفاده از یک مراقبت از پوست با ترکیبات ترمیمی فعال بسیار متمرکز می‌شود. این نکته مهم را نیز بدانید که خواب قبل از نیمه شب، دو برابر بیشتر از خوب بعد از نیمه شب برای پوست و بدن مفید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، در هوای به شدت گرم تابستانی ضمن خودداری از خروج غیر ضروری از منزل باید نکاتی از جمله اینکه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۵ بعد از ظهر از خانه خارج نشویم را رعایت کنیم، اما برای پیشگیری از تاثیرات گرما بر سلامت باید از پوست به عنوان بافت اصلی که در معرض اشعه خورشید قرار می‌گیرد، به طور ویژه مراقبت کرد.

پوست بافتی است شگفت انگیز که با صافی، شفافیت، مقاومت و نفوذناپذیری بالا به بدن زینت می‌دهد. تخمین زده می‌شود که پوست ما تقریبا ۱.۷ متر مربع از بدن ما را می‌پوشاند. این بافت دائما از بیرون مورد حمله قرار می‌گیرد. آب می‌شود، از خود دفاع کرده، ترمیم شده و خود را بازیابی می‌کند. پوست وظیفه خطیر مراقبت از بدن شما در برابر اشعه ماورا بنفش را نیز دارد.

اما این همه چیز دقیقا چه زمانی اتفاق می‌افتد؟ پرسش اصلی این است که چگونه به پوست مواد مغذی مورد نیازش را برسانید و از تکنیک‌های مراقبت از پوست بهترین بهره را ببرید.

انرژی، وزن، آب و هوا و چیزهای زیاد دیگری وجود دارد که به طور طبیعی در طول روز در نوسان هستند. بدن شما هم در طول روز عملکردهای بسیار خاصی را انجام می دهد. پوست شما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

درک نیازهای پوست شما در طول سال آسان است زیرا تغییرات می توانند کاملا آشکار شوند (به خارش پوست زمستانی یا آن درخشش فوق‌العاده تابستان فکر کنید)، اما فصل تنها چیزی نیست که باعث تغییر پوست شما می‌شود. در واقع پوست در طول یکروز نیز تغییرات زیادی را از سر می‌گذراند. در این مطلب به این تغییرات مهم و بهترین روش عمل را برای کمک به پوست شما از صبح تا عصر باز پرداخته‌ایم.

از لحظه‌ای که از خواب بیدار می شوید تا زمانی که هوا تاریک می شود، پوست شما کار بسیار خاصی را انجام می‌دهد. در طول روز، پوست نه تنها به شما کمک می‌کند دنیای اطرافتان را از طریق لمس حس کنید بلکه از بدن شما در برابر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، از دست دادن رطوبت، آلودگی و دمای شدید محافظت می‌کند. از نظر فنی، پوست از روز به شب نیز تغییر می کند، زیرا محیط‌هایی که در آن به سر می‌برید برای پوست شما بسیار متفاوت هستند. به لطف ریتم شبانه‌روزی بدن شما (چرخه خواب و بیداری) پوست از حالت محافظت و آبرسانی به حالت ترمیم و تنظیم مجدد حرکت می‌کند.

۵ تا ۸ صبح: پوست زود از خواب برمی خیزد و به محض بیدار شدن مجدد، شروع به فعال کردن سیستم دفاعی خود می‌کند تا برای یک روز کامل (پیش از آن که اشعه خورشید بر زمین بتابد و انواع آلودگی مجال ظهور و بروز پیدا کند) و تنظیم دمای بدن آماده شود. بنابراین، مهم است که با استفاده از یک تونیک (پاکسازی کننده پوست) یا بادیمسیت (بادی اسپلش)، که لایه هیدرولیپیدی آن را بازسازی می کند، به محافظت از پوست کمک کنید، سپس از کرم استفاده کنید که به آن امکان می‌دهد همزمان به طور کامل با اکسیداسیون، کم آبی و التهاب مبارزه کند (لایه هیدرولیپیدی نوعی محافظ برای لایه شاخی (خارجی ترین لایه روی سطح پوست یا اپیدرم) است ، که از آن در برابر باکتری‌ها و مواد برون زا محافظت می‌کند. همچنین با حفظ رطوبت ، به حفظ انعطاف پذیری پوست کمک می کند).

۸ صبح تا ۱۳ بعد از ظهر: در این ساعات پوست تمایل بیشتری به درخشش دارد، بنابراین مهم است که کرمی با بافت سبک انتخاب کنید تا این اثر را محدود کنید. در همین حال، اسیدیته PH پوست در طول روز افزایش می‌یابد که از آن در برابر حملات باکتری‌ها محافظت می‌کند.

۱۵ تا ۲۰ بعد از ظهر: پوست در ساعات بعد از ظهر روی جوانسازی خود کار می‌کند، بنابراین باید به آن کمک کنیم. در این لحظات به نوشیدن آب فکر کنید نوشیدن به پوست کمک می‌کند تا پوست را آبرسانی کند، مهم نیست در چه وضعیتی است. حتی بدون هیچ گونه فشار فیزیکی، پوست از شر حدود ۱.۵ لیتر آب در روز خلاص می‌شود.

۲۰ تا ۲۳ شب: انرژی سلولی کاهش می یابد. اگر شب آرام تری را در خانه سپری می کنید، پوست خود را برای یک استراحت شبانه خوب آماده کنید. تمیز کردن آن همیشه برای از بین بردن سلول‌های مرده، سبوم ، آلودگی و غیره و همچنین رفع انسداد منافذ بسیار مهم است تا محصولات مراقبت از پوست شما بتوانند در شب نفوذ کنند (سبوم یک ماده چربی و مومی شکل است که توسط غدد چربی در پوست انسان ترشح می‌شود. این غدد در سرتاسر بدن به جز کف دست و پا وجود دارند، اما در نواحی مانند صورت، پشت و قفسه سینه متراکم تر هستند. وجود این ماده در پوست برای حفظ چربی و لطافت ضروری است. به همین دلیل کمبود آن می‌تواند یک زنگ خطر محسوب شود).

۲۳ شب تا ۵ صبح: این یک بازه زمانی طلایی برای ترمیم و ترمیم سلول‌ها است، اینجاست که اهمیت استفاده از یک مراقبت از پوست با ترکیبات ترمیمی فعال بسیار متمرکز می‌شود. این نکته مهم را نیز بدانید که خواب قبل از نیمه شب، دو برابر بیشتر از خوب بعد از نیمه شب برای پوست و بدن مفید است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ