رشد قارچی املاک و رستوران در شیراز

اقتصاد ایران: شیراز-رییس اتاق اصناف فارس گفت: براساس آمارها بیشترین تقاضا درشیراز برای دریافت پروانه کسب به ترتیب مربوط به صنوف آژانس املاک و غذاخوری که رشدقارچ گونه‌ای را شاهد بوده ایم.

حجت جوانمردی در گفتگو با مهر، با بیان اینکه حدود ۹ برابر استانداردهای جهانی در شیراز واحد صنفی فعال وجود دارد، اظهار داشت: ۸ هزار واحد صنفی املاک، ۹ هزار و ۳۰۰ واحد صنفی غذاخوری و سوپرمارکت و دیگر رسته‌های صنفی در مرکز شهرستان شیراز و استان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: از ۷۱ هزار و ۹۰۵ واحد صنفی در شیراز، ۵۳ هزار و ۶۷ واحد دارای پروانه کسب فعالیت دارد که به دنبال آن ۸ هزار و ۸۶۴ واحد نیز فاقد پروانه کسب گزارش شده که از این تعداد درصد قابل توجهی برای گرفتن پروانه کسب اقدام کرده‌اند.

رئیس اتاق اصناف فارس زمان صدور پروانه کسب در شیراز را به مدت ۲۰ روز اعلام کرد و گفت: متقاضیان پروانه کسب در سامانه ثبت نام می‌کنند و پس از طی شدن مراحل قانونی مجوز برای آنان صادر می‌شود.

جوانمردی علت اجرا نشدن قانون حریم شغلی را مشکلات اقتصادی و افزایش آمار اشتغال دانست و افزود: امروزه به دلیل بحث اشتغال‌زایی، قانون رعایت حریم شغلی کمرنگ شده و همچنین پرداخت اجاره بهای غیرکارشناسی باعث شده تعدادی از جوانان در زمینه کسب و کار با مشکل مالی مواجه شوند.

وی ادامه داد: شاغلان مستقیم و غیرمستقیم اصناف شیراز بیش از ۳۱۳ هزار نفر تشکیل می‌دهد که به ازای هر واحد صنفی پروانه‌دار، ۳/۲۴ درصد شاغل در شیراز وجود دارد.

به عقیده جوانمردی ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب را با محوریت اتحادیه‌های صنفی شهرستان شیراز یکی از اولویت‌های اتاق اصناف مرکز استان فارس است که نظارت و بازرسی در سطح عرضه نیز با جدیت ادامه دارد و به زودی طرح تشدید نظارت بر بازار فروش فوق العاده ویژه بازگشایی مدارس آغاز و همشهریان می‌توانند شکایات خود را از طریق تلفن ۰۷۱۳۲۳۴۰۰۰۰ اطلاع دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ