لزوم بازآفرینی بافت فرسوده شهرک سعدیه

اقتصاد ایران: شیراز-استاندار فارس با تاکید بر نبود امکانات رفاهی در منطقه سعدی شیراز گفت: لزوم بازآفرینی بافت فرسوده شهرک سعدیه در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی ایمانیه در جلسه بررسی وضعیت شهرک سعدی و بررسی راه‌های حل مشکلات و معضلات این منطقه اظهارداشت: مردم عزیز منطقه سعدیه و اطراف آرامگاه سعدی از مردمان با اصالت و اصیل شهر شیراز هستند؛ منطقه سکونت این عزیزان دارای مشکلاتی هست که طی چندین بازدیدی که شخصاً از منطقه داشتم، امروز مسئولین مربوطه را در جلسه‌ای با حضور بزرگان شهرک سعدی گرد هم جمع کردیم تا برای مشکلات این منطقه تدبیر شود.

استاندار فارس با تاکید براینکه مهمترین تصمیمی که بتوان برای این منطقه عملیاتی کرد، تغییر بافت فرسوده این شهرک است، خاطرنشان ساخت: قسمت قابل توجهی از بافت‌های پیرامونی و قدیمی منطقه احتیاج به بازآفرینی دارد؛ ساکنین این منطقه به زمین شرق این شهرک منتقل می‌شوند.

وی افزود: از طریق سیستم بازآفرینی و با کمک بنیاد مسکن و قرارگاه امام مجتبی علیه السلام بسیج سازندگی و فرمانداری شیراز کمیته‌ای راه اندازی می‌شود و تا یک ماه آینده اصول اولیه چگونگی احداث مجتمع جدید و تبدیل مجتمع قدیم به فضای سبز تشریح و کار اجرایی شروع می‌شود.

ایمانیه به کمبود فضای آموزشی بخصوص هنرستان‌ها در این شهرک هم اشاره کرد و گفت: برای رفع این مسئله نیز تدبیر شد که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد رفع این مسئله باشیم.

وی تعداد اتباعی که در منطقه زندگی می‌کنند و آب و فاضلاب این شهرک را مورد توجه قرار داد و از برنامه ریزی برای رفع آن در آینده‌ای نزدیک خبر داد و در ادامه گفت: با توجه به کمبود فضای درمانگاهی منطقه، بر تکمیل هرچه سریع‌تر بیمارستان رسول اعظم (ص) که نزدیک این منطقه است تاکید شد.

نماینده عالی دولت در استان بر برنامه ریزی های صورت گرفته برای تعریض جاده ورودی از شهر خرامه به شیراز و تبدیل آن بلوار برای رفع مشکل ترافیک خبر داد و افزود: دست فروشان و وانت‌هایی که در منطقه باعث ایجاد ترافیک می‌شود یکی دیگر از معضلات این منطقه است که مقرر شد شهرداری دو منطقه را برای این افراد آزاد کند و دست فروشی محصولات در آن محدوده انجام شود تا از معضل جدی ترافیک در این محدوده نیز مرتفع شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ