هشدار «هدهد» حزب‌الله به نتانیاهو و آمریکا:حماقت نکنید

اقتصاد ایران: انتشار فیلم سوم پهپاد هدهد حزب‌الله از مواضع نظامی حساس رژیم اشغالگر هم‌زمان با سفر نتانیاهو به واشنگتن حامل پیام‌هایی هشدارآمیز برای شخص نتانیاهو، اسرائیل و نیز آمریکا درباره ارتکاب هرگونه حماقت علیه لبنان بود.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در برابر کنگره ایالات متحده طی چند روز قبل، به‌خلاف چیزی که او انتظار داشت، پیش رفت. علاوه بر اعتراضات مردمی در برابر کنگره علیه نتانیاهو، دامنه این انتظارات به داخل کنگره هم کشیده شد و با شعار «جنایتکار جنگی» از نخست‌وزیر کودک‌کش اسرائیل استقبال شد.

نمایش مضحک ضدایرانی نتانیاهو در کنگره

از طرف دیگر محتوای سخنان نتانیاهو، نکته جدید و قابل‌تأملی در خود نداشت و بیش از هر چیزی یک پروپاگاندای رسانه‌ای ضدایران بود، بر همین اساس بسیاری از کارشناسان و ناظران امور، سخنرانی نتانیاهو را یک نمایش مسخره توصیف می‌کنند که هیچ گونه برنامه جدی و واقعی برای جنگ غزه نداشت، به‌ویژه در زمانی که اسرائیل به مرحله موسوم به «روز بعد از جنگ» نزدیک می‌شود و هیچ ابتکار واقعی و قابل اجرا برای آن طراحی نکرده است.

یک دسته دیگر از تحلیلگران هم سخنان نتانیاهو را مملو از دروغ می‌دانند و معتقدند نتانیاهو تلاش کرد با این لفاظی‌ها جنگ وحشیانه اسرائیل علیه نوار غزه را جنگی ضد حزب‌الله و نیروهای مقاومت یمن و حتی ایران توصیف کند تا بتواند حمایت بیشتر آمریکا را جلب کند، به‌عبارت دیگر، نتانیاهو می‌خواست این‌گونه وانمود کند که اسرائیل در جنگی قرار گرفته است که در واقع جنگ آمریکاست.

نتانیاهو در این سخنرانی مضحک خود در کنگره که عمده هدف آن جلب حمایت بیشتر آمریکا و سرپوش گذاشتن بر شکست‌های اسرائیل و جنایات نسل‌کشی این رژیم در نوار غزه بود، تهدیداتی هم علیه لبنان مطرح کرد و در چهارچوب تهدیدات تکراری خود گفت: اسرائیل هر کاری را که برای بازگرداندن امنیت به مرزهای شمالی لازم باشد، بدون شک انجام خواهد داد.

شاید آنچه در سخنان نتانیاهو در این زمینه قابل‌توجه باشد، این است که او تلاش کرد جنگ ضد حزب‌الله را به‌عنوان بخشی از جنگ علیه ایران به تصویر بکشد که نیاز به حمایت بی‌حد آمریکا دارد. برخی ناظران بر این باورند که نتانیاهو تلاش داشت در صورتی که تماس‌های دیپلماتیک و سفرهای مکرر هیئت‌های آمریکایی و غربی به لبنان و درخواست‌های آنها از حزب‌الله برای توقف عملیات‌ها نتیجه ندهد، آمریکا مجبور باشد وارد جنگ با حزب‌الله شود.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در این راستا گزارش داد: نتانیاهو در تلاش برای گرفتن چراغ سبز از دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای حمله گسترده ضد لبنان است و صحبت‌های زیادی هم درباره مانور زمینی ارتش اسرائیل برای شبیه‌سازی جنگ همه‌جانبه با لبنان مطرح شده است.

هشدار هدهد حزب‌الله به نتانیاهو و آمریکا

اما با وجود این، منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی گزارش دادند: علی‌رغم همه این فضاسازی‌ها، نتانیاهو درواقع به‌دنبال جنگ با لبنان نیست؛ بلکه این تهدیدات در چهارچوب جنگ روانی قرار می‌گیرد که همواره میان اسرائیل و لبنان وجود داشته است.

اما در چهارچوب جنگ روانی که صهیونیست‌ها تأکید دارند حزب‌الله به‌خوبی آن را مدیریت می‌کند، مقاومت لبنان یک قسمت ویژه دیگر از تصاویر گرفته‌شده از مواضع حساس و حیاتی صهیونیست‌ها توسط پهپاد هدهد را ساعاتی قبل از سخنرانی نتانیاهو در کنگره منتشر کرد. فیلم جدید هدهد حزب‌الله مربوط به تصاویر پایگاه هوایی رامات دیوید ارتش صهیونیستی بود که در 45کیلومتری از مرزهای لبنان واقع شده است. در این فیلم جزئیات دقیق از پایگاه مذکور به نمایش گذاشته شد.

به این ترتیب حزب‌الله بار دیگر با انتشار بخشی از تصاویر گرفته‌شده توسط پهپاد هدهد، می‌خواست بر توانمندی‌های اطلاعاتی گسترده خود تأکید کند و نشان دهد که علی‌رغم آماده‌باش ارتش اسرائیل، این پهپاد مقاومت موفق شده است به قلب پایگاه راهبردی این ارتش نفوذ کند؛ بدون اینکه سامانه‌های نظارتی و پدافندی اسرائیل بتوانند آن را شناسایی کنند و این به خودی خود یک دستاورد امنیتی برای حزب‌الله محسوب می‌شود.

به‌عبارت دیگر حزب‌الله می‌خواست از طریق قسمت سوم فیلم هدهد که نتانیاهو را در جریان سفرش به واشنگتن غافلگیر کرد، بر معادله بازدارندگی قاطع خود در چهارچوب جنگ علنی با ارتش اسرائیل تأکید و به صهیونیست‌ها یادآوری کند که همه مواضع آنها در تیررس مقاومت قرار دارد، در واقع این یک پیام هشداردهنده نه‌تنها برای نتانیاهو، بلکه برای دولت آمریکا هم بود تا در برابر لبنان مرتکب حماقت نشوند.

منابع آشنا به امور معتقدند با وجود تشدید تنش‌ها در جبهه شمالی فلسطین اشغالی، اما نتانیاهو جرئت جنگ با لبنان را ندارد و همچنان سعی می‌کند از مجاری دیپلماتیک با حزب‌الله آتش‌بس برقرار کند، در واقع نتانیاهو با وجود تهدیدات تکراری و فریبنده خود اما هرگز نمی‌خواهد مسئولیت پرتاب تیر اول برای جنگ گسترده با لبنان را به‌عهده بگیرد.

اما در طرف مقابل، حزب‌الله هم هرگز چنین فرصتی را در اختیار نتانیاهو نخواهد گذاشت و آغازکننده جنگ نخواهد بود؛ زیرا مقاومت لبنان همان‌طور که بارها تأکید کرده است، هرگز به‌دنبال گسترش جنگ نیست، مگر اینکه دشمن صهیونیستی مرتکب حماقت شود.

انتهای پیام/+

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ