۵۰ هزارکیلومتر شبکه برق پایتخت با تمامی ظرفیت در وضعیت پایدار است

اقتصاد ایران: یک مقام مسوول گفت: با وجود افزایش بی سابقه دمای هوا، با اقدامات انجام شده و تلاش شبانه روزی کارکنان این شرکت، بیش از ۵۰ هزار کیلومتر شبکه برق تهران در وضعیت پایدارقرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کامبیز ناظریان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، با بیان اینکه شهر تهران دارای شبکه برقی با طول بیش از ۵۰ هزار کیلومتر است و نگهداری شبکه برقی با این وسعت با پیک نیاز مصرفی که طی سال جاری با توجه به استقرار گنبد گرمایی در سطح منطقه به میزان حدود ۵ هزار و ۸۰۰ مگاوات رسیده است امری بسیار پیچیده و دشوار است، گفت: با تدابیر اتخاذ شده علیرغم شرایط فعلی دمای هوا بیش از ۹ هزار میلیون کیلووات ساعت انرژی مورد نیاز هموطنان تهرانی بدون محدودیت، تأمین و توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ وقوع حوادث پراکنده ناشی از بار بالای خطوط و پست‌های برق در سطح شبکه توزیع انرژی را اجتناب ناپذیر دانست و گفت: افزایش بار وارد بر شبکه و بالا رفتن دمای اتصالات و تجهیزات شبکه برق منجر به افزایش نرخ وقوع حوادث می، شود و به همین دلیل صرفه جویی در مصرف برق در کاهش نرخ حوادث بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: با تجهیز بیش از یک هزار و ۳۰۰ پست برق با قابلیت اتوماسیون به عنوان پرچم دار کشور و منطقه در این عرصه موفق شده‌ایم بخش قابل ملاحظه‌ای از حوادث فشار متوسط را با اجرای مانور عملیاتی برخط و مکانیزه، مرتفع و برق مشترکان را در زمانی بسیار کوتاه، وصل و از بروز اختلال در ارائه خدمات و یا سلب آسایش هموطنان تهرانی جلوگیری کنیم.

وی شنبه و یکشنبه هفته جاری را با توجه به دمای بی سابقه هوا، روزهای حساس پیش روی صنعت برق خواند و از همه مشترکان این شرکت و شهروندان تهرانی درخواست کرد تا به ویژه طی روز جاری و فردا حداکثر صرفه‌جویی را در مصرف برق به عمل آورند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ