بدون چشمداشت برای رای بالا و موفقیت وزیر بهداشت آتی تلاش کنید

اقتصاد ایران: معاون اسبق وزارت بهداشت ضمن اشاره به چالشها و اولویتهای فعلی نظام سلامت و امید به اصلاح چالشها با حضور دکتر پزشکیان در مسند ریاست جمهوری، در عین حال تاکید کرد که فعالان این عرصه بدون چشمداشت گرفتن مناصبی در این دولت تلاش کنند تا وزیر آینده بهداشت با رای بالا و قاطع از مجلس کار خود را با دلگرمی بیشتری آغاز کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید موید علویان - معاون اسبق وزارت بهداشت در مطلبی که با عنوان «بدون روتوش» در اختیار ایسنا قرار داد، خطاب به فعالان عرصه سلامت کشور آورده است:« امروز شرایط کشور و جهان در مرحله حساسی است و حفظ ثبات و پیشرفت کشور بسیار مهم و ضروری است.

عاشقان این کشور باید در این مرحله حساس تمام اختلافات سیاسی و گروهی و عقیدتی را کنار بگذارند و از گزینه معرفی شده برای تصدی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی حمایت تام نمایند.

با بودن جناب دکتر پزشکیان در منصب ریاست جمهوری امید به اصلاح نظام سلامت و حل مشکلات جامعه پزشکی و مردم عزیز دوچندان خواهد بود و میتوان گفت این آخرین فرصت است و قابل تکرار نیست.

گفتمان واضح ریاست محترم جمهور توجه به توسعه و روز آمدسازی نظام شبکه و پیاده سازی شبکه خدمات جامع و همگانی سلامت، با تاکید بر تحقق و دستیابی به شاخص عدالت در سلامت ، توجه وافر به اولویت مراقبت های پیشگیری، تقویت و اصلاح برنامه پزشکی خانواده و سیستم ارجاع، تجمیع و انباشت منابع در نظام بیمه، تقویت بیمه ها به عنوان نهاد حمایتی ، اجتماعی و اقتصادی است که البته تجمیع تدریجی منابع باید با عزم واراده قوی و با تاکید بر اجرای برنامه های تشویقی به جای تنبیهی، صورت پذیرد؛ اصلاح ساختار نظام ارائه خدمات تخصصی در درمان سرپایی و بستری و باز تعریف فرایند روشن در ارتباط مالی پزشک با بیمار، تقابل جدی با تضاد منافع، اصلاح ساختار وزارتخانه برای ایجاد فرماندهی واحد در اتخاذ سیاست ها و راهبردها و استراتژی های ملی و اجرایی و توجه به اسناد بالادستی است.

احترام به دانشگاهیان و تلاش برای حفظ استقلال آنها بر اساس استراتژی های ملی ابلاغ شده، اصلاح ‌و تقویت جایگاه و نقش هیات های امنا، باز آرایی ترکیب و تناسب سازی آن با اصول و ضوابط و ماموریت دانشگاهها در جهت ایفای نقش و مشارکت جدی آنها در پیشبرد برنامه ها جزو سیاستهای اعلامی در پیشبرد برنامه است؛ حال همه گروهها و افراد با نفوذ باید در جهت معرفی فرد مناسب که با گفتمان جناب دکتر پزشکیان مطابقت داشته باشد، تلاش کنند و نه اینکه با ایده های خود تطبیق دهند و داوطلب محترم و عزیز مسوولیت وزارت بهداشت هم باید وجدانا بررسی کند که آیا با گفتمان ریاست محترم جمهور در حوزه سلامت معتقد و پایبند است؟ و این رمز موفقیت خواهد بود.

و در یک کلام ، ریاست محترم جمهور فردی را معرفی خواهد کرد که همه همکاران بدون چشمداشت گرفتن مناصبی در این دولت تلاش نمایند تا وزیر آینده بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با رای بالا و قاطع از مجلس محترم شورای اسلامی کار خود را با دلگرمی بیشتری آغاز کند.

عمر برف است و آفتاب تموز بر آن می تابد.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ