اخراج اتباع لبنان از آمریکا تا ۱۸ ماه به تعویق افتاد

اقتصاد ایران: رئیس جمهور آمریکا با اشاره به جنگ جاری بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان، دستور لغو موقت اخراج و همچنین تمدید مجوز کار شهروندان لبنانی ساکن آمریکا را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، براساس بخشنامه‌ای که کاخ سفید به وزارت کشور آمریکا ابلاغ کرده است، حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تبعه لبنان که در آمریکا سکونت دارند، به دلیل جنگ جاری بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله، از معافیت از اخراج و همچنین تمدید مجوز کار تا ۱۸ ماه دیگر برخوردار شدند.

این اقدام که تحت قانون «تعویق اخراج اجباری» صورت گرفته است، به اتباع لبنانی اجازه می‌دهد که تا ۱۸ ماه دیگر در آمریکا اقامت داشته باشند. همچنین این زمان قابل تمدید است.

این اطلاعیه در حالی منتشر شده است که کامالا هریس، معاون بایدن و نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در دیدار پنجشنبه هفته گذشته با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، او را برای کمک به دستیابی به توافق آتش‌بس در غره تحت فشار قرار داد و براساس گزارش‌ها در این راستا، از لحنی به مراتب تحکم‌آمیزتر نسبت به بایدن استفاده کرده است.

از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳(۱۵ مهر ۱۴۰۲)، حزب‌الله لبنان با اعلام حمایت از مقاومت اسلامی فلسطین، همواره با تل‌آویو در تبادل آتش بوده است. دِبی دینگل، نماینده دموکرات ایالت میشیگان آمریکا که میزبان شهروندان دوتابعیتی لبنانی-آمریکایی است، با تمجید از این اقدام کاخ سفید، برآورد کرده است که احتمالاً ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ماه نوامبر آمریکا، در سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش همواره نسبت به اخراج گسترده مهاجران و پناهجویان از این کشور متعهد شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ