«قضاوت انسانی» نقد و بررسی می‌شود

اقتصاد ایران: نشست نقد و بررسی کتاب «قضاوت انسانی» نوشته جان ویلکاکس با ترجمه یاسر خوشنویسی سه‌شنبه این‌هفته ۹ مرداد در شهر کتاب مرکزی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست نقد و بررسی کتاب «قضاوت انسانی» نوشته جان ویلکاکس با ترجمه یاسر خوشنویسی سه‌شنبه ۹ مرداد در شهر کتاب مرکزی برگزار می‌شود.

جان ویلکاکس نویسنده این‌کتاب یکی از اساتید دپارتمان فلسفه دانشگاه استفورد به‌شمار می‌رود که روی فلسفه و روان‌شناسی استدلال و گمانه‌زنی کار کرده و در این زمینه مقالات و کتاب‌هایی منتشر کرده است.

در معرفی این کتاب آمده است:

ما هر روز به دفعات در مورد خود و دیگران قضاوت می‌کنیم. گاهی براساس یکسری شواهد کاملاً عینی و گاهی نیز بر مبنای یکسری پیش‌داوری‌ها و شواهد ذهنی دست به قضاوت می‌زنیم. این قضاوت‌ها به شکلی مستقیم و غیرمستقیم بر تصمیم‌ها و روابط ما با انسان‌های دیگر تأثیر دارند و گاهی ما را به نقطه‌ای می‌رسانند که متوجه می‌شویم، قضاوت‌های‌مان نادرست بوده‌اند. البته عکس این امر نیز صادق است و گاهی از قضاوت‌های درست‌مان و از تأثیر مثبتی که بر تصمیم‌های ما دارند، خوشحالیم و به خود می‌بالیم. از آن‌جایی که قضاوت‌های درست، در اکثر اوقات منجر به تصمیم‌های درست می‌شود، این پرسش مطرح است که آیا ابزار و سنجه‌ای وجود دارد که به ما در سنجشِ درستیِ قضاوت‌های‌مان کمک کند؟ آیا عواملی وجود دارند که آموزش و یادآوری آن‌ها بتواند فرد را در درست قضاوت کردن یاری کند؟ آیا راهکارهایی وجود دارند که بتواند پیامدهای قضاوت نادرست را تا حدی کاهش دهند؟ چه عواملی ما را به‌سوی قضاوت نادرست سوق می‌دهد؟ چگونه می‌توانیم بهتر قضاوت کنیم؟

در جهت پاسخگویی به این پرسش‌های بنیادین، انشارات اسپرینگر در سال ۲۰۲۳، کتابی را با عنوان قضاوت انسانی؛ چقدر صحیح است و چگونه می‌تواند بهتر شود؟ به قلم جان ویلکاکس منتشر کرد.

نشست نقد و بررسی این‌کتاب با حضور موسی اکرمی، هادی صمدی، حسین بیات و یاسر خوشنویس مترجم اثر همراه است.

برنامه مورد اشاره روز سه‌شنبه ۹ مرداد از ساعت ۱۸ در شهر کتاب مرکزی واقع در خیابان دکتر شریعتی، نرسیده به سه‌راه معلم، نبش کوچه کلاته برگزار می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ