حضور ۱۲ تکواندوکار به عنوان پرچمدار در مراسم افتتاحیه

اقتصاد ایران: مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک در حالی عصر جمعه بر روی رودخانه سن برگزار شد که ۱۲ تکواندوکار از جمله قهرمانان جهان و المپیک پرچمدار کشور خود بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی این برای دومین بار است که تکواندو بیشترین نماینده را در بین ورزشکارانی دارد که پرچم کشور خود را در مراسم افتتاحیه حمل می‌کند. در المپیک سی و سوم برای اولین بار در تاریخ المپیک شاهد آن بودیم که مراسم افتتاحیه در خارج از ورزشگاه و بر روی رودخانه «سن» در شهر پاریس برگزار و ورزشکاران در مراسمی منحصر به فرد تجربه‌ای فراموش نشدنی را پشت سر بگذارند.

«یحیی الغطانی» تکواندوکار سوری تیم پناهندگان پرچمدار این تیم در پاریس بود. «چک سیسه» قهرمان المپیک همانند توکیو ۲۰۲۰ پرچمدار کاروان ورزشی ساحل عاج بود. پرچم کاروان ورزشی اردن را نیز دو تکواندوکار حمل کردند.

«صالح الشراباتی» دارنده مدال نقره توکیو ۲۰۲۰ و «راما ابوالروب» دو عضو تیم ملی تکواندو ایران بودند که این وظیفه را برعهده داشتند.

«عیسوفو» که سابقه کسب مدال نقره در المپیک ۲۰۱۶ را در کارنامه دارد در سومین حضور خود در این رویداد بزرگ، پرچم نیجریه را حمل کرد. پرچم کشور عربستان سعودی نیز در دستان «دنیا علی ابوطالب» اولین زن المپیکی تکواندو این کشور بود.

«آیون» از لبنان، «میشل تاو» از لسوتو، «ملینا رلیکیج» از مقدونیه»، «گیبسون مارا» از گینه پاپوا»، «داسیلوا» از تیمور شرقی و «ماریا سارا» از آروبا» دیگر تکواندوکارانی بودند که پرچم کشور خود را حمل کردند.

رقابت‌های تکواندو در این دوره از بازی‌ها طی روزهای ۱۷ تا ۲۰ مردادماه برگزار خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ