اختلال در خطوط ریلی فرانسه احتمالا ۳ روز دیگر ادامه خواهد یافت!

اقتصاد ایران: مقامات راه‌آهن فرانسه با اشاره به تداوم اختلال در خطوط ریلی این کشور در پی حمله خرابکارانه دیروز، درباره هرج‌ومرج و آشفتگی و سرگردانی هزاران مسافر طی امروز و فردا هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، به‌دنبال آنچه خرابکاری هماهنگ‌شده در خطوط ریلی فرانسه همزمان با مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس خوانده شده است، مقامات راه‌آهن فرانسه از تداوم اختلال در شبکه ریلی و سرگردانی هزاران نفر در پی این اختلال خبر داده داده‌اند.

شرکت ملی راه‌آهن فرانسه این خرابکارای را «حمله گسترده» توصیف کرد. گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه نیز با اشاره به اینکه این حمله «اقدامات خرابکارانه تدارک‌دیده و هماهنگ‌شده» بود، در شبکه ایکس نوشت: سرویس‌های اطلاعاتی و نهادهای قضایی ما برای یافتن و تنبیه خاطیان این اقدامات مجرمانه بسیج شده‌اند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت آتش‌افروزی در تاسیسات راه‌آهن سریع‌السیر فرانسه را برعهده نگرفته است. در پی این خرابکاری، خدمات ریلی از پاریس گرفته تا بخش‌های گسترده‌ای از کشور فرانسه لغو شد یا به تاخیر افتاد. شرکت «یورواستار» اعلام کرد که حرکت حدود یک‌چهارم قطارهای متعلق به این شرکت بین لندن، پاریس، بروکسل و آمستردام را لغو کرده است. براساس پیش‌بینی این شرکت، برنامه حدود یک‌پنجم قطارها نیز امروز و فردا لغو شده و تمام سرویس‌ها و خدمات با تاخیر مواجه خواهند شد.

کایر استارمر، نخست وزیر جدید انگلیس به منظور حضور در مراسم افتتاحیه المپیک، به‌جای قطار سریع‌السیر مجبور به استفاده از هواپیما شد. شرکت ملی راه‌آهن فرانسه اعلام کرد که همزمان با تلاقی یکی از شلوغ‌ترین تعطیلات آخر هفته در فرانسه با آغاز بازی‌های المپیک، فعالیت حدود یک‌چهارم قطارها در مسیرهایی که هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند، امروز و فردا لغو خواهد شد. همچنین قطارهای فعال نیز با تاخیر روبه‌رو خواهند شد.

براساس برآوردها، دیروز حدود ۲۵۰ هزار مسافر تحت تاثیر اختلال در شبکه ریلی قرار گرفتند. وزیر حمل و نقل فرانسه گفته است که احتمال دارد حدود ۸۰۰ هزار نفر نیز در سه روز آتی تحت‌الشعاع این اختلال قرار بگیرند.

به گفته ژان پیر فاراندو، مدیر اجرایی شرکت ملی راه‌آهن فرانسه عاملان این حمله در هر نقطه، کابل‌های فیبر نوری که حامل اطلاعات ایمنی برای لوکوموتیوران بوده و تغییرات ریلی را اطلاع‌رسانی می‌کند، هدف قرار دادند.

«جرارد دو» شهردار کروازی در شمال فرانسه گفته است که در یکی از نقاط حساس، خرابکاران با تجهیزات خاص به کابل‌ها دسترسی پیدا کرده و سپس مایعات قابل اشتعال به سمت آنها پرتاب کردند.

دادستانی پارس پرونده تحقیقات درباره این حملات را گشوده است. پارسال آلمان و همچین شرق فرانسه هدف حملاتی مشابه قرار گرفتند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ