لاک پشت های ایرانی در معرض انقراض خوراک کاگران چینی شدند

اقتصاد ایران: لاک‌پشت‌های مهاجم چینی که غیرقانونی به ایران رسیده اند در همراهی با کارگران چینی، جمعیت لاک‌پشت‌های در معرض انقراض فراتی ایران را تهدید می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، کارشناسان می‌گویند درصورتی که تمهیدات جدی در این زمینه اندیشیده نشود، گونه نادر و بومی زیستگاه‌های آبی خوزستان، منقرض می‌شود.گزارش‌ها از تهدید لاک‌پشت فراتی همین‌جا خاتمه نمی‌یابد و به گفته برخی جانورشناسان، کارگران چینی مشغول در تاسیسات جنوب کشور با صید لاک‌پشت فراتی که شباهت زیادی به لاک‌پشت چینی دارد، آن‌ها را وعده غذایی خود می‌کنند.


رهاسازی مهاجمین در شمال و جنوب


محــمدعلی یکـتانیک، کارشــناس حیات‌وحش: لاک‌پشت فراتی تنها لاک‌پشت «لاک نرم» ایران و ‌خوزستان است. این گونه خزنده در معرض خطر انقراض و تهدید بسیار است. یکی از تهدیدها، ورود غیرقانونی لاک‌پشت «لاک‌نرم‌چینی» به عنوان حیوان خانگی است که شباهت زیادی به لاک‌پشت فراتی در معرض انقراض دارد. لاک‌پشت لاک نرم چینی در آب‌بندان‌های شمال و جنوب ایران رهاسازی می‌شود و تهدید را افزایش می‌دهد.یکی دیگر از دلایل اصلی تهدید بقای لاک‌پشت فراتی در تالاب هورالعظیم نیز نرسیدن حقابه و خشک شدن بخش‌هایی از هورالعظیم است که همه زیستمندان تالاب را نابود کرده‌است.



3تفاوت‌ لاک‌پشت‌های «فراتی» و «چینی»


3تفاوت بارز لاک‌پشت فراتی و چینی، رنگ شکم، قسمت جلوی لاک و شکل پوزه است. در لاک‌پشت فراتی رنگ شکم اغلب کرم‌زردرنگ، ولی در گونه چینی رنگ سفید یکدست است. لاک‌پشت فراتی در قسمت ابتدای لاک خود فاقد لبه تاخورده و برجستگی است، اما در گونه چینی قسمت جلوی لاک دارای برجستگی و تاخوردگی است. پوزه لاک‌پشت فراتی پهن و کوتاه است؛ درصورتی که پوزه لاک‌پشت چینی بلند، باریک و نوک‌دار است.»

لاک پشت های ایرانی در معرض انقراض خوراک کاگران چینی شدند

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ