اعتبار ۲۱ میلیاردی برای خرید تجهیزات آموزشگاه های فنی و حرفه ای

اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: طی سال ۱۴۰۲ برای خرید تجهیزات آموزشگاه های فنی و حرفه ای استان ۲۱ میلیارد تومان هزینه کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن کامرانی فرد صبح شنبه در نشست خبری با اشاره به هفته ملی مهارت اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان جنوبی در بخش دولتی ۱۹ مرکز ثابت داریم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: ۸۶ کارگاه آموزشی، ۵۵۰ حرفه آموزشی در فنی و حرفه‌ای داریم و ظرفیت آموزش سالیانه ما در بخش دولتی ۲۰ هزار نفر است.

۱۹ گروه هدف آموزشی داریم

کامرانی فرد با اشاره به اینکه ۱۹ گروه هدف آموزش داریم گفت: در مجموع در سال ۱۴۰۲ در بخش دولتی ۲۹ هزار و ۲۹۰ نفر دوره آموزش داشته‌ایم.

وی اظهار کرد: در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ نیز در بخش دولتی هشت هزار و ۲۵۴ نفر دوره آموزش در فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی داشته‌ایم.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی سه دپارتمان دپارتمان ملی معدن نهبندان، گوهر تراشی فردوس و صنعت لاستیک فعالیت دارند.

کامرانی فرد ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۹۵ مجوز آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای صادر شده و در حال حاضر در خراسان جنوبی ۴۱۶ آموزشگاه در خراسان جنوبی فعال است.

صدور ۲۲ هزار و ۶۳۶ گواهینامه مهارت

وی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۲ هزار و ۶۳۶ گواهینامه مهارت توسط فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی صادر شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: همچنین در سال ۱۴۰۲ میزان ۲۱ میلیارد تومان برای تجهیزات، بهسازی و تعمیر لوازم کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای هزینه کردیم.

کامرانی فرد اظهار کرد: همچنین با همکاری شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ۶ نیروگاه خورشیدی را مراکز فنی و حرفه‌ای ۶ شهرستان استان پیگیری کردیم که هم در صرفه‌جویی مصرف انرژی و هم در بهره‌گیری از انرژی پاک و هم در حوزه آموزشی انرژی‌های نو مفید خواهد بود.

وی بیان کرد: همچنین در سال گذشته بهسازی سالن ورزشی و طبقات خوابگاه کارآموزی مرکز بیرجند را داشتیم.

فعال سازی یک خوابگاه شبانه روزی در راستای عدالت آموزشی

مدیر کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: تعمیر و بهسازی تأسیسات سرمایشی و گرمایشی مرکز نهبندان و تعمیر و بهسازی کارگاه ورودی مرکز خواهران جهت راه اندازی نمایشگاه دائمی را داشتیم.

کامرانی فرد بیان کرد: در راستای عدالت آموزشی فعال سازی یک خوابگاه شبانه روزی را در بیرجند با همکاری خیرین داشتیم که اسکان و صبحانه و نهار متقاضیان را تأمین می‌کند.

وی گفت: ایجاد و راه اندازی نمایشگاه دائمی تولیدات کارآموختگان را در مرکز خواهران بیرجند پیگیری کردیم.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای محدودیت ندارد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: برنامه‌های آموزشی ما مختلف و جامعه هدف ما متعدد هست و محدودیت زمانی، مکانی و سنی نداریم.

کامرانی فرد ادامه داد: آموزش‌های ما متناسب با بازار کار است و در مواردی بر حسب نیاز اعلامی یک کارخانه و یا معدن فعال یک دوره آموزشی فنی و حرفه‌ای برگزار کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: همچنین در قالب طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی ۶۳۲ نفر از ابتدای سال ۱۴۰۳ آموزش دیده‌اند که آمار این بخش از ابتدای طرح یعنی سال ۱۴۰۱ تعداد سه هزار ۳۳۷ نفر بوده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ