پرداخت ماهیانه بیش از ۲۶ میلیارد ریال مستمری به معلولان خلیل آباد

اقتصاد ایران: خلیل آباد- رییس اداره بهزیستی خلیل آباد گفت: ماهیانه به طور متوسط بیش از ۲۶ میلیارد ریال مستمری به معلولان در شهرستان خلیل آباد پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اسماعیلی ثانی صبح شنبه در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان خلیل آباد اظهار کرد: تعداد ۱۶۳۶ پرونده در دسته بندی‌های معلولیت‌های جسمی و حرکتی، روانی و حسی حرکتی قرار دارند که از این تعداد ۱۳۸۴ مورد واجد شرایط خدمات مستمری هستند.

رئیس اداره بهزیستی خلیل آباد افزود: در همین راستا حق پرستاری به خانواده‌های معلول چند نفری علاوه بر مستمری نیز پرداخت می‌شود.

وی گفت: در واحد توانبخشی کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان برای ۴۰۲ نفر، کمک موردی به معلولان، تأمین ۳۷۰ نوع وسیله کمک توانبخشی از جمله ویلچر، تشک مواج، عصا و سمعک و لوازم بهداشتی در اختیار آنان قرار گرفته است،

اسماعیلی اظهار کرد: ماهیانه برای ۴۷۱ نفر از زنان سرپرست خانوار با جمعیت ۱۵۶۰ خانوار خدمات مستمری پرداخت م. شود.

رئیس اداره بهزیستی خلیل آباد پرداخت کمک هزینه معیشت به ۵۹ خانواده دارای فرزند دوقلو و سه قلو هر ماه، پرداخت کمک هزینه و امداد به ۳۰ کودک بی سرپرست، پرداخت سرمایه کار بلاعوض به ۲۵ خانوار تحت پوشش، پرداخت کمک هزینه تحصیلی و حق بیمه صندوق روستاییان و حمایت‌های مددکاری را از جمله اقدامات این اداره نام برد.

وی برگزاری و اجرای طرح‌های مختلف در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از معلولیت‌ها در دوران سالمندی برگزاری نمایشگاه و نظارت بر مراکز ترک اعتیاد و کمپ‌ها را از دیگر خدمات بهزیستی به جامعه هدف خود نام برد.

فعالیت ۳ مرکز مثبت زندگی

اسماعیلی پرداخت ۱۴ میلیارد و۴۴۰ میلیون ریال از مشارکت مردمی و ۳۸ میلیارد ریال به صورت غیر نقدی به جامعه هدف و توزیع ۱۲۵۰ سبد کالا ویژه طرح همدلی از فعالیت‌های این اداره برشمرد.

رئیس اداره بهزیستی خلیل آباد پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن، اجرای طرح شکرانه و پرداخت تسهیلات به مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال در بحث اشتغالزایی با کارمزد ۴ درصد با باز پرداخت ۷ ساله را از فعالیت‌های حوزه اشتغال ذکر کرد که منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی برای جامعه هدف به تعداد ۱۵۰ نفر در سال ۱۴۰۲ شده است.

وی افزود: سه مرکز مثبت زندگی در شهر خلیل اباد و کندر با هدف ارائه خدمات مددکاری اجتماعی فعال است که ۱۲۰۰ پرونده را تحت پوش خدمات خود قرار دارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ