۵ درصد از سهمیه گروه پرستاری به بهیاران اختصاص یافت

اقتصاد ایران: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، با اختصاص ۵ درصد سهمیه رشته‌های پرستاری، تکنولوژی اتاق عمل، کارشناسی هوشبری و کارشناسی فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی به بهیاران دارای سه سال سابقه کار موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیاست سازمان نظام پرستاری در حوزه بهیاری به دلیل پیچیده شدن مراقبت‌های پرستاری، عدم توسعه دبیرستان‌های بهیاری و ارتقای شغلی همکاران بهیار است که بارها از طریق مسئولان این سازمان بیان و پیگیری شده است.

بر اساس با پیگیری‌های سازمان نظام پرستاری، همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی زمینه برقراری تسهیلاتی برای ارتقای آموزشی بهیاران فراهم شد.

در این ماده واحده، در جلسه مورخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، شرایط تسهیل ادامه تحصیل دارندگان دیپلم بهیاری به تصویب رسیده است.

متن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای برقراری سهمیه ۵ درصدی از ظرفیت رشته‌های دانشگاهی گروه پرستاری به بهیاران به این شرح است: «به منظور تسهیل ادامه تحصیل دارندگان دیپلم بهیاری و در راستای برقراری عدالت آموزشی در رقابت با سایر داوطلبان آزمون ورودی دانشگاه‌ها حداکثر ۵ درصد از ظرفیت پذیرش هر یک از رشته محل‌های کارشناسی پرستاری، کارشناسی تکنولوژی اتاق عمل، کارشناسی هوشبری و کارشناسی فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی در هر یک از دوره‌های روزانه و غیر روزانه به صورت کد رشته محل‌های مستقل به بهیاران واجد شرایط دارای حداقل سه سال سابقه کار مورد تأیید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اختصاص می‌یابد.»

تبصره ۱- داوطلبان بهیار برای مجاز شدن به انتخاب رشته برای کد رشته محل‌های مخصوص بهیاران، لازم است. حداقل ۷۰ درصد نمره آخرین فرد مجاز دارای سهمیه آزاد را کسب کنند.

تبصره ۲- دستورالعمل اجرایی مربوطه توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو به تصویب خواهد رسید.

تبصره ۳- حکم این ماده واحده از زمان ابلاغ به مدت ۵ سال اعتبار خواهد داشت.

تبصره ٤- در صورت وقوع تغییرات اساسی مرتبط قبل از زمان انقضا مدت اعتبار موضوع تبصره ۳، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است پیشنهادهای لازم را به منظور بررسی و بازنگری در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور و تصویب نهایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند.

تبصره ۵- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است سالانه گزارش اجرای این ماده واحده را به ستاد علم و فناوری ارائه کند.

تبصره ٦- این ماده واحده؛ جایگزین مصوبات جلسات ۱٤۰ و ۱۶۵ مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۸ و ۱٤۰۱/۰۵/۱۸ استاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ