اتهام ترویج افراطی‌گری به مرکز اسلامی هامبورگ بی پایه و اساس است

اقتصاد ایران: رشت- دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اقدام اخیر پلیس آلمان را مصداق بارز و مسلم نقض آشکار حقوق و آزادی‌های انسانی دانست و گفت: اتهام ترویج افراطی‌گری به مرکز اسلامی هامبورگ بی پایه و اساس است.

آیت الله رضا رمضانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدام ضد حقوق بشری نیروهای ویژه پلیس آلمان در تعرض به اماکن عبادی و مقدس مسلمانان اظهار کرد: تعطیلی اماکن عبادی و مقدس از جمله مرکز اسلامی و مسجد امام علی (ع) در هامبورگ، موجب تأسف و تأثر شدید همه مسلمانان، آزادی خواهان و علاقمندان به حقوق بشر در سراسر جهان شد.

وی با بیان اینکه مجمع جهانی اهل بیت (ع) به عنوان یک نهاد غیر دولتی بین المللی در زمینه امور دینی و فرهنگی و در راستای تعالیم اهل بیت اطهار (ع) فعالیت می‌کند، افزود: این اقدام مغایر با آزادی‌های دینی و حقوق بنیادین بشر را شدیداً محکوم می‌کنیم و خواستار پاسخ گویی مقامات آلمان و بازگشت مساجد و مراکز دینی به فعالیت‌های عادی خود است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه مرکز اسلامی امام علی (ع) هامبورگ با بیش از ۶٠ سال فعالیت، یکی از مهم‌ترین مراکز دینی، علمی و فرهنگی این کشور است، گفت: این مرکز خدمات شایسته ای در زمینه معرفی آموزه‌های دینی و اسلامی بر مدار عقلانیت، معنویت، همبستگی و آرامش اجتماعی، ترویج صلح، گفتگو و هم زیستی مسالمت آمیز میان انسان‌ها و در نتیجه نفی افراط گرایی و اختلاف و خشونت داشته است.

آیت الله رمضانی با تاکید بر اینکه مرکز اسلامی امام علی (ع) هامبورگ طی سال‌های متمادی به عنوان یکی از معتبرترین مراکز اسلامی مورد حمایت حوزه‌های علمیه و مراجع بزرگی همچون مرحوم آیت الله العظمی بروجردی فعالیت کرده است، تصریح کرد: این مرکز با مدیریت علما و شخصیت‌های دانشمند توانسته مناسبات و روابط اجتماعی، علمی و آکادمیک و همکاری و تعاملات سازنده با مراکز ادیان دیگر در آلمان و اروپا برقرار کند و گام‌های مؤثری در تقویت و تحکیم زمینه‌های شناخت متقابل و گفت و گوی ادیان و فرهنگ‌ها و تمدن‌ها بردارد.

وی با بیان اینکه اتهام ترویج افراطی گری به مرکزی که سدی در برابر تندروی و تکفیر دینی و نزاع‌های مذهبی بوده، کاملاً بی پایه و اساس و از لحاظ حقوقی و انسانی مردود است، گفت: تعطیلی چنین مرکزی قانون گرا و مروج رویکردهای مسالمت آمیز، بر انسجام اجتماعی و همزیستی پیروان ادیان در کشور آلمان تأثیر سویی می‌گذارد.

آیت الله رمضانی اقدام اخیر پلیس آلمان را مصداق بارز و مسلم نقض آشکار حقوق و آزادی‌های انسانی دانست و افزود: مجمع جهانی اهل بیت (ع) از دولت آلمان می‌خواهد، با توجه به سابقه طولانی رعایت حقوق بشر در آن کشور، مانع از تداوم این اقدامات غیرقانونی شود.

وی با تأکید بر لزوم برخورد با عاملان توهین و هتک حرمت به امام و مدیر مرکز اسلامی برلین و منع تکرار این اقدامات غیر قانونی که منجر به توسعه اسلام هراسی در اروپا و جهان می‌شود، گفت: شایسته است آلمان با پایبندی به حقوق شهروندی و نفی نژادپرستی و اسلام هراسی مانع سو استفاده گروه‌های تندرو و خشونت طلب و افزایش حملات به مسلمانان شود.

رمضانی با اشاره به اقدامات خشونت آمیز، بازرسی‌های خودسرانه، بازداشت‌ها و اخراج‌های غیرقانونی و بی دلیل توسط پلیس و مقامات محلی و فدرال آلمان و تعطیلی مساجد و مراکز اسلامی و انجمن‌های شیعی گفت: مجمع جهانی اهل بیت (ع) که پس از انتشار خبر این اقدامات، اعتراضات متعددی را از اقصی نقاط جهان در محکومیت این حادثه دریافت کرده ضمن فراخواندن مسلمانان مقیم آلمان به حفظ آرامش و رعایت قانون، از تمام مسلمانان جهان، علما، دانشمندان، اساتید دانشگاه و رهبران دینی دیگر مذاهب و ادیان می‌خواهد، با اقدامات حقوقی و قانونی، به حمایت از حقوق آحاد ملت بزرگ آلمان و مسلمانان اهتمام بورزند.

رمضانی افزود: مراجع بین المللی از جمله کمیساریای عالی حقوق بشر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد انتظار می‌رود تا برای حمایت از حقوق بشر در سراسر جهان، از جمله در آلمان، قاطعانه عمل کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ