جدال حقوقی هواوی و مدیاتک؛ پرونده وارد مرحله‌ای جدید شد

اقتصاد ایران: مدیاتک با شکایت از هواوی، جدال حقوقی خود را با این شرکت وارد مرحله‌ی جدیدی کرد.

مدیاتک، و شرکت‌های تابعه‌ی آن، یعنی HFI Innovation و MTK Wireless، در اقدامی تلافی‌جویانه علیه هواوی شکایتی را در دادگاه انگلستان و ولز ثبت کردند. این شکایت که هنوز جزئیاتش محرمانه باقی مانده است، تنها چند روز پس از شکایت هواوی از مدیاتک به‌دلیل نقض پتنت‌هایش صورت می‌گیرد.

هنوز مشخص نیست که اختلافات هواوی و مدیاتک دقیقاً بر سر کدام فناوری‌ها است؛ اما منابع آگاه به Intellectual Asset Management (IAM) گفته‌اند که هر دو پرونده شامل اختراعات مرتبط با فناوری‌های ارتباطات بی‌سیم می‌شود.

طبق گزارش رسانه‌های چینی، اختلاف هواوی و مدیاتک به‌دلیل مذاکرات ناموفق بر سر توافقنامه‌ای به‌منظور صدور مجوز استفاده از قطعات است که پس از سه سال، شکست خورد.

هواوی مجموعه‌ای عظیم از اختراعات اساسی استاندارد (SEP) در اختیار دارد که برای فناوری‌های ارتباطات بی‌سیم، از جمله حدود ۲۰ درصد از کل اختراعات مرتبط با 5G جهان، ضروری به‌شمار می‌روند.

مقاله‌ی مرتبط
  • هواوی، مدیاتک را به نقض پتنت متهم کرد؛ جدال حقوقی با شرکت سرشناس تایوان

معمولا مجوز SEP برای محصولات نهایی مانند گوشی‌های هوشمند صادر می‌شود.؛ اما به نظر می‌رسد هواوی در حال دنبال کردن استراتژی صدور مجوز در سطح قطعه است. دلیل این تغییر استراتژی مشخص نیست؛ اما با توجه به اینکه هواوی و مدیاتک تولیدکننده‌ی تراشه‌ی 5G هستند، احتمالا دلایل استراتژیک تجاری، پشتِ این جنگ حقوقی وجود دارد.

درحال حاضر پرداخت هزینه‌ی حق امتیاز استفاده از مجوزهای SEP عمدتا بر دوش تولیدکنندگان اصلی گوشی‌های هوشمند مانند سامسونگ است. تغییر استراتژی هواوی می‌تواند این هزینه‌ها را بر دوش تولیدکنندگان تراشه مانند مدیاتک و کوالکام بیاندازد تا هواوی بتواند قیمت محصولاتش را رقابتی‌تر کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ