شناسایی ۳ هزار وانت بارمیوه ودستفروش غیر مجاز درشیراز

اقتصاد ایران: شیراز-رئیس اداره تخلفات شهرداری شیراز گفت: حدود ۳ هزار وانت میوه و دستفروش غذا در شیراز به صورت غیرمجاز با کمک اتباع خارجی چهره شهر را برهم زده‌اند.

سجاد خلیلی در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌ها، دستفروشان در محورهای بلوار چمران، خیابان ارم کوهسار و دروازه قرآن اقدام به فروش غیرقانونی سرقفلی عمومی می‌کنند، اظهارداشت: از ابتدای سال تاکنون ۷۰۰ مورد عملیات جمع‌آوری و اعمال قانون نسبت به این افراد اجرا شده که این اقدامات در راستای آزادسازی معابر عمومی و جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای شهروندان انجام شده است.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری بین دستگاه‌های اجرایی استان برای ساماندهی دستفروشان، افزود: پاکسازی معابر عمومی از دستفروشان میوه و مواد غذایی تنها در ضعف مدت ۷۲ ساعت زمان نیا، است اما برای ایجاد یک ساماندهی پایدار، به برنامه‌ریزی جامع و همکاری همه جانبه دستگاه‌های مرتبط نیازمند هستیم.

خلیلی با تاکید بر نقش شهروندان در ساماندهی دستفروشان، اظهارداشت: در بسیاری از موارد، شهروندان با خرید از وانت‌های میوه‌فروش، به طور ناخواسته به ادامه این وضعیت کمک می‌کنند به همین منظور از شهروندان خواست با خودداری از خرید از وانت بارفروشان میوه، ما را در پاکسازی شهر یاری دهند.

اتباع خارجی، عامل اصلی افزایش دستفروشی غیرمجاز

رئیس اداره تخلفات شهرداری شیراز با ابراز نگرانی از افزایش فعالیت غیرمجاز فروش میوه توسط اتباع بیگانه و افراد غیربومی، گفت: این موضوع نه تنها به اقتصاد کسبه قانونی آسیب می‌رساند، بلکه می‌تواند به افزایش قیمت‌ها کمک می‌کند و حتی صاحبان بار فروشی میوه دستگاه‌های کارت خوان را نیز به نام آنان صادر می‌کنند.

وی با اشاره به جمع‌آوری مداوم دستفروشان توسط شهرداری، گفت: شایعاتی مبنی بر صدور مجوز فعالیت به وانت‌بارهای میوه و دستفروشان مواد غذایی و کسب درآمد شهرداری از این طریق وجود دارد که این موضوع نه تنها واقعیت ندارد بلکه

طی سه ماهه اخیر، ۲۰۵ خودرو و بیش از ۱۲۰۰ دستگاه کارت‌خوان ازسال گذشته تاکنون از این افراد جمع‌آوری شده است.

خلیلی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که اکثر این دستگاه‌ها به نام اتباع بیگانه صادر و حتی صاحبان دستگاه‌ها برای تحویل مراجعه نمی‌کنند.

رئیس اداره تخلفات شهرداری شیراز خبرداد: تلاش داریم برای اولین مرتبه در کشور لباس‌های مأموران گشت تخلفات شهرداری را به دوربین مجهز کنیم تا نسبت به نحوه برخورد با دستفروشان را بیشتر نظارت کنیم.

وی با اشاره به نواحی ۴، ۵ و ۱۰ به عنوان مناطق آلوده به فعالیت وانت‌بارهای میوه و همچنین اغذیه فروشی، اظهار داشت: همکاران ما با انجام گشت‌زنی‌های مستمراز ساعت ۷ صبح تا ۲۱، به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به گزارش‌های شهروندان هستند. با توجه به اهمیت مشارکت شهروندان، از تمامی شهروندان درخواست می‌شود تا هرگونه تخلفی را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری گزارش کنند تا در کمترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.

در پاسخ به پرسشی درباره نظارت شهرداری بر فعالیت اغذیه‌فروشانی که چهره بلوارچمران را تغییر داده‌اند، وی ابراز نگرانی کرد و گفت: متأسفانه با وجود تلاش‌های مستمر تیم‌های گشت و برخورد با متخلفان، نگرانیم که این مسئله به یک آسیب اجتماعی جدی تبدیل شود زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعداد اندکی از این فروشندگان، علاوه بر عرضه مواد غذایی، اقدام به فروش قلیان و حتی مواد مخدر می‌کنند.

خلیلی ضمن تأکید بر لزوم همراهی برخوردهای قاطع با برنامه‌ریزی‌های منظم، بیان داشت: نظارت بر فعالیت دستفروشان، فروشندگان مواد غذایی و بارفروشان در سطح شهر بر عهده اداره تخلفات شهری شهرداری است، اما اجرای عملی این نظارت‌ها به عهده مناطق مختلف شهر است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ