۱۱ مرکز مشاوره در کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر راه‌اندازی شد

اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: مراکز خدمات روانشناختی و مشاوره‌ای «راه زندگی» در ۱۱ کتابخانه عمومی استان بوشهر راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین افتتاحیه مراکز خدمات روانشناختی و مشاوره‌ای «راه زندگی» در ۱۱ کتابخانه عمومی استان بوشهر در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک نهاد کتابخانه های عمومی کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره)، طی مراسمی با حضور حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر و عباس روشن، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در این آئین اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری نهاد کتابخانه ها و کمیته امداد مفاد متعددی دارد که یکی از بندهای آن راه اندازی مراکز روانشناسی و مشاوره است.

راهب افزود: هدف از برپایی این مراکز، ارتقا سلامت روان جامعه، تلاش در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتباط بین مددجویان و کتابخانه های عمومی است.

وی ادامه داد: همزمان این مراکز در ۱۱ نقطه استان در کتابخانه های عمومی افتتاح می‌شود و امید داریم این مراکز نقطه عطفی در جهت خدمت بهتر به مددجویان و مردم عزیز شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه عموم مردم می‌توانند از این مراکز استفاده کنند، تصریح کرد: استفاده از خدمات مراکز روانشناختی و مشاوره‌ای «راه زندگی» برای مددجویان کمیته امداد به صورت رایگان و برای اعضا و کارکنان کتابخانه های عمومی با تخفیف ۴۰ درصد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه عضویت در کتابخانه های عمومی برای مددجویان کمیته امداد رایگان است، خاطر نشان کرد: وجود این مراکز در کتابخانه های عمومی باعث ارتباط هر چه بیشر مددجویان و اقشار مختلف با مقوله کتاب و کتابخوانی می‌شود و می‌توانند هم از منابع اطلاعاتی و کتابخانه ای و هم از خدمات فرهنگی ترویجی کتابخانه ها استفاده کنند.

ارائه خدمات در مناطق کم برخوردار

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر نیز افزود: خدمات مشاوره‌ای ارائه شده در این مرکز شامل مشاوره تحصیلی، مشاوره پیش و پس از ازدواج، حل تعارضات و اختلافات زناشویی، مشاوره‌های گروهی، گارگاه‌های آموزش‌های پیشگیرانه و انجام آزمون‌های روان‌سنجی و سایر خدمات در حوزه روانشناسی و مشاوره است.

وی گفت: ظرفیت خوبی در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان وجود دارد که می‌تواند برای دسترسی مردم به حوزه خدمات فرهنگی و اجتماعی استفاده شود.

روشن خاطرنشان کرد: با انعقاد این تفاهم نامه در گام‌های بعدی ارائه خدمات مشاوره در سایر کتابخانه‌ها به ویژه مناطق کم برخوردار عملیاتی خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ