گام دوم آسیایی‌ها در المپیک/قاب پر از حسرت پاریس بدون ایران

اقتصاد ایران: رقابت های فوتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس امروز شنبه با برگزاری ۸ دیدار پیگیری خواهد شد و تیم های آسیایی ژاپن و عراق در صورت برتری برابر رقبا می توانند جواز صعود به دور بعد را کسب کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دور دوم رقابت‌های فوتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس امروز شنبه در حالی با ۸ دیدار برگزار می شود که ۳ تیم آسیایی پس از ارائه نمایش قابل قبول در دور اول، به مصاف رقبای خود خواهند رفت.

تیم فوتبال المپیک ژاپن که در مرحله گروهی با مالی، رژیم صهیونیستی و پاراگوئه هم گروه است در دیدار نخست با نتیجه پرگل ۵ بر صفر از سد پاراگوئه گذشت و شروع درخشانی در این مسابقات داشت. ژاپن امروز شنبه از ساعت ۲۲:۳۰ رو در روی مالی قرار خواهد گرفت.

تیم فوتبال عراق هم در بازی اول با نتیجه ۲ بر یک از سد اوکراین عبور کرد تا با کسب ۳ امتیاز ارزشمند، شانس بالایی برای صعود به مرحله بعد داشته باشد. این تیم باید امروز از ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف تیم قدرتمند آرژانتین برود.

ازبکستان هم به عنوان دیگر نماینده قاره آسیا در بازی های المپیک، علی رغم نمایش قابل قبولی که در دیدار اول برابر اسپانیا داشت با نتیجه ۲ بر یک مغلوب شد و امروز باید از ساعت ۱۸:۳۰ با تیم مصر دیدار کند.

حسرت فوتبال ایران در المپیک

بازی های فوتبال المپیک با حضور ۱۶ تیم برگزار می شود و در حالی ۳ تیم عراق، ازبکستان و ژاپن به عنوان نماینده های آسیا در این بازی ها حضور دارند که غیبت تیم المپیک ایران کاملا محسوس است. غیبت ایران در این مسابقات در حالی است که فوتبال ایران به عنوان تیم دوم آسیا و تیمی که در ادوار اخیر توانسته است همواره راهی جام جهانی شود نتوانسته در ۵۲ سال اخیر در رده زیر ۲۳ سال به المپیک راه پیدا کند.

آخرین حضور ایران در بازی های المپیک به سال ۱۹۷۶ بر می گردد. در آن دوره حشمت مهاجرانی هدایت تیم ایران را برعهده داشت و بازیکنانی چون آندرانیک اسکندریان، پرویز قلیچ‌خانی، علی پروین، حسن روشن، علیرضا خورشیدی، ناصر حجازی، علیرضا عزیزی بازیکنان این تیم بودند.

اما پس از آن، فوتبال ایران هرگز رنگ المپیک را ندید و در مرحله انتخابی المپیک ۲۰۲۴ در حالی که رضا عنایتی هدایت امیدهای ایران را برعهده داشت در عین ناباوری و با ارائه نمایش هایی بسیار ضعیف در مرحله انتخابی حذف شد.

برنامه دیدارهای امروز فوتبال المپیک به شرح زیر است:

* امید آرژانتین - امید عراق، ساعت ۱۶:۳۰
* امید دومینیکن - امید اسپانیا، ساعت ۱۶:۳۰
* امید اوکراین - امید مراکش، ساعت ۱۸:۳۰
* امید ازبکستان - امید مصر، ساعت ۱۸:۳۰
* امید نیوزیلند - امید آمریکا ساعت ۲۰:۳۰

* امید فرانسه - امید گینه، ساعت ۲۲:۳۰
* امید ژاپن - امید مالی، ساعت ۲۲:۳۰

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ