ارتباط مؤثر امام جمعه با جوانان راهگشای مشکلات جامعه است

اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه دشتی گفت: ارتباط مؤثر امام جمعه با جوانان؛ راهگشای مشکلات جامعه است و این ارتباط نزدیک موتور محرکه پیشرفت جامعه است

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها؛ نماز جمعه یکی از فرایض مهم دینی در اسلام است که جایگاه ویژه‌ای دارد، این نماز در روز جمعه به جای نماز ظهر اقامه می‌شود و شامل دو رکعت نماز به همراه خطبه‌های امام جمعه است.

در قرآن کریم، در سوره جمعه به این فریضه اشاره شده و بر اهمیت آن تأکید شده است.

نماز جمعه علاوه بر جنبه‌های معنوی، به عنوان یک گردهمایی اجتماعی و سیاسی نیز نقش‌آفرینی می‌کند و فرصتی برای ارتباط بین امام و مردم و بحث درباره مسائل مهم روز فراهم می‌آورد.

اولین نماز جمعه بعد از انقلاب

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، اولین نماز جمعه به امامت آیت‌الله سید محمود طالقانی در پنجم مرداد ماه ۱۳۵۸ در دانشگاه تهران برگزار شد.

این نماز جمعه نمادی از تأسیس یک نظام اسلامی و بازگشت به اصول و ارزش‌های دینی در جامعه بود، آیت‌الله طالقانی در خطبه‌های خود به اهمیت وحدت و همبستگی ملت ایران و نقش اساسی نماز جمعه در تقویت این وحدت پرداخت.

ارتباط مؤثر امام جمعه با جوانان راهگشای مشکلات جامعه است

اهمیت نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی

در نظام جمهوری اسلامی ایران، نماز جمعه نه تنها به عنوان یک فریضه دینی، بلکه به عنوان یک نهاد اجتماعی و سیاسی نیز شناخته می‌شود.

نماز جمعه بستری برای بیان مسائل سیاسی و اجتماعی، ارتقای آگاهی عمومی و تقویت انسجام ملی است، ائمه جمعه از طریق خطبه‌های خود به مسائل روز جامعه می‌پردازند و مردم را نسبت به وقایع و موضوعات مختلف آگاه می‌سازند.

نماز جمعه و نقش آن در تحکیم وحدت اسلامی نماز جمعه به عنوان یک مراسم دینی، فرصت مناسبی برای تجمع و ارتباط مردم با یکدیگر و با رهبری دینی جامعه است.

این مراسم باعث تقویت روحیه وحدت و همکاری در میان مسلمانان می‌شود و نقش بسزایی در کاهش اختلافات و تقویت همبستگی دارد، از این رو، برگزاری منظم و باشکوه نماز جمعه همواره مورد تأکید رهبران و علما بوده است.

امام جمعه دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: نماز جمعه در شهر خورموج از سال ۱۳۶۰ برقرار و تاکنون برکات زیادی برای مردم داشته است.

حجت الاسلام علی زاهد دوست با تقدیر از ائمه جمعه سابق شهرستان افزود: باید تلاش کنیم نماز جمعه به قرارگاه فرهنگی و بصیرتی تبدیل شود که این مهم بدون تلاش مجموعه ستادهای نماز جمعه محقق نمی‌شود.

وی از برگزاری آدینه رضوی و مهر آدینه، مهارت آدینه، پزشک آدینه و میز خدمت در سطح شهرستان خبر داد.

زاهد دوست با اشاره به نشست با جوانان اظهار داشت: جوانان از مطالبه گری مسئولان و عدم تحقق برخی وعده‌ها دلسرد نشوند و با امید به آینده در این مسیر مقاومت کنند و مطمئن باشند مسیر مطالبه گری پر خیر و برکت خواهد بود.

امام جمعه دشتی خاطر نشان کرد: تا زمانی که مسئولیت دارم نشست با جوانان را برکت برنامه‌های خود می دانم و آن را ادامه خواهم داد.

ارتباط مؤثر امام جمعه با جوانان راهگشای مشکلات جامعه است

وی ادامه داد: برخی از مطالب خطبه‌ها از سر دلسوزی مطرح می‌شوند و مدیران نیز با جدیت آن‌ها را دنبال می‌کنند.

زاهد دوست بیان کرد: امام جمعه‌ای که نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت باشد، امام جمعه مردم نیست.

وی گفت: مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از رسالت‌هایشان تقویت نماز جمعه است و نباید اجازه دهیم نماز جمعه تضعیف شود، زیرا نماز جمعه سنگر دین و ولایت است.

سالروز برگزاری اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی، یادآور اهمیت و جایگاه ویژه این فریضه دینی در فرهنگ و سیاست جمهوری اسلامی ایران است.

نماز جمعه علاوه بر بعد عبادی، یک نهاد اجتماعی و سیاسی است که به تقویت وحدت و همبستگی جامعه کمک می‌کند و فرصتی برای بیان مسائل و مشکلات مردم و ارائه راهکارهای مناسب فراهم می‌آورد.

برگزاری این مراسم با شکوه و توجه به ابعاد مختلف آن می‌تواند به تحکیم بنیان‌های جامعه اسلامی و پیشرفت کشور کمک شایانی کند.

امامان جمعه مردمی با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری، توجه و تلاش بسیاری برای حل مسائل مردم دارند، این تلاش‌ها و ارتباط نزدیک با مردم، به ویژه جوانان، نقش مهمی در پیشرفت جامعه و حل مشکلات آن دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ