فعالیت موسسات قرآنی در میزان مشارکت در مسابقات تاثیرگذار است

اقتصاد ایران: اصفهان-سرپرست داوران در رشته پنج جز قرآن کریم در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف اصفهان گفت: تبلیغ و توصیه برای شرکت در مسابقات و زمینه‌سازی برای حضور فعالان قرآنی در مسابقات است.

زهرا میرشفیعی در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف شهرستان اصفهان در ارتباط با سطح برگزاری این دوره از رقابت‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سطح مسابقات در این دوره تا حدودی بهتر از سال قبل بوده و استقبال خوبی از رقابت‌ها شده است.

وی افزود: به دلیل برگزاری دو مرحله‌ای مسابقات حفظ در این دوره، افرادی که دارای حداقل توانمندی هستند در این مرحله حضور ندارند و این موضوع در کیفیت‌بخشی به مسابقات اثر داشته و ارزیابی را برای داوران تسهیل کرده است.

سرپرست داوران در رشته حفظ پنج جز قرآن کریم با اشاره به تأثیر برگزاری این مسابقات در جامعه قرآنی عنوان کرد: استقبال حافظان قرآن کریم از مسابقات و قرار دادن توانایی‌شان در معرض داوری و سنجش، باعث افزایش سطح کیفی آنها می‌شود؛ علاوه‌بر این حافظان می‌توانند با حضور پرشور در فضای مسابقات و تشویق و انگیزه‌سازی برای دوستان خود موجب افزایش مشارکت در چنین رویدادهایی شوند.

وی در ارتباط با نقش مؤسسات قرآنی در رونق این مسابقات بیان کرد: استقبال مؤسسات از رویدادهای قرآنی و همکاری آنها با اداره اوقاف و امور خیریه می‌تواند نقش مؤثری در افزایش مشارکت در مسابقات داشته باشد؛ تبلیغ و توصیه برای شرکت در رقابت‌ها و زمینه‌سازی برای حضور فعالان قرآنی در چنین رویدادهایی توسط مؤسسات قرآنی صورت می‌گیرد.

میرشفیعی افزود: همچنین نهادهای فرهنگی نیز می‌توانند با فرهنگ‌سازی و ارائه تبلیغات مناسب در افزایش استقبال از مسابقات قرآنی نقش داشته باشند؛ در این صورت برگزاری مسابقات می‌تواند در تشویق مردم به انس با قرآن مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آمادگی برای شرکت در مسابقات که توسط برخی مؤسسات انجام می‌شود در افزایش سطح کیفی رقابت‌ها تأثیر به‌سزایی دارد؛ انتظار می‌رود که مؤسسات علاوه‌بر حسن حفظ، به حسن تلاوت حافظان و آموزش آن نیز بپردازند.

سرپرست داوران در رشته حفظ پنج جز قرآن کریم تاکید کرد: شرکت‌کنندگان باید به این مهم واقف باشند که حضورشان در مسابقات، ارزیابی دقیق و مقایسه با دیگران نیازمند ارتقا سطح آنها است و باید در راستای این موضوع تلاش کنند.

وی با اشاره به مشارکت نوجوانان در این دوره مسابقات اوقاف بیان کرد: حضور نوجوانان زیر ۱۸ سال در مسابقاتی که با حضور افراد بزرگسال برگزار می‌شود برای آنها مفید بوده و می‌توانند در این رقابت‌ها تجربه کسب کنند؛ این مسابقات می‌تواند افزایش اعتماد به نفس نوجوانان و درخشش آنها در دوره‌های بعد را به دنبال داشته باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ