هدف‌گذاری تولید ۴۰هزار دستگاه تا پایان سال

اقتصاد ایران: عصر خودرو- معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا، ضمن تاکید براینکه برای عرضه این خودرو به بازار، برحسب قانون، منتظر اعلام قیمت این خودرو از سوی سازمان حمایت هستیم، اعلام کرد که برنامه‌ریزی شده تا پایان سال ۴۰هزار دستگاه از این خودرو، روانه بازار شود تا خلأ خودروهای اقتصادی اتوماتیک را مرتفع کنیم.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، گروه خودروسازی سایپا، صبح امروز (جمعه) در محل هتل المپیک، در کلینیک خودرویی ایجاد شده در این محل، محصول جدید خود که شاهین‌پلاس اتوماتیک است را رونمایی کرده و با ایجاد امکان تست این خودرو، شرایط را برای مقایسه این خودرو با دیگر محصولات داخلی رقیب، فراهم کرد.

در این کلینیک خودرو، شاهین پلاس در کنار خودروی شاهین و دو محصول دیگر رقیب قرار گرفت تا از جنبه‌های مختلف مورد بررسی‌ قرار گیرد.

پس از رونمایی از این محصول و تست آن، مهدی آقا طاهریان- معاون بازاریابی و فروش این خودرو- در نشست خبری خود اظهار کرد: این پروژه از سال ١4۰١ کلید خورد؛ اما با توجه به این ارکان اصلی خودرو تغییر می‌کند و به عنوان یک محصول جدید، بایستی مجدد آزمون‌های استاندارد را طی کند، این مسیر طی شد و از خرداد ماه سال جاری، تولید آن بصورت  انبوه در گروه خودروسازی سایپا، آغاز شد.

وی اعلام کرد: برنامه 4۰ هزار دستگاه تولید را پایان سال ١4۰٣ را در دستور کار داریم تا بتوانیم تا حدودی خلأ بازار در خودروهای اتوماتیک و اقتصادی را مرتفع کنیم.

این مدیر صنعتی‌ در رابطه با موضوع کلینیک و بحث قیمت‌گذاری خودروی شاهین پلاس اتوماتیک، تصریح کرد: در چهار جامعه هدف، بررسی‌ و مقایسه و همچنین برآورد قیمت این محصول جدید سایپا در نوع خود و ارتقا آن نسبت به محصولات گذشته و همچنین در مقایسه با رقبا، صورت می‌گیرد. در ابتدا امروز، به عنوان گروه اول، اصحاب رسانه حضور پیدا کردند، از عصر امروز و فردا، مشتریان و پس از آن هم  صنعتی‌گران شرکت‌های خودروسازی و در نهایت هم نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا در این کلینیک شرکت می‌کنند و در خصوص این محصول در کنار محصولات تولید داخل رقبا (نه مونتاژی‌ها) مورد بررسی قرار می‌گیرند. تاکید ما بر خودروهای رقیب تولید خاطر از این جهت است که شاهین پلاس اتوماتیک، رقیب‌های دیگر از محصولات مونتاژی دارد اما به سبب اینکه اگر آن‌ها در کنار شاهین پلاس قرار می‌دادیم، حدود قیمتی ما را قطعاً بالا می‌برد و این سبب خطا در نظرسنجی‌ها میشد.

اقاطاهریان ضمن اشاره به اینکه این محصول جدید به لحاظ کیفی، نمره بالایی را کسب کرده و از جمله محصولات فاخر صنعت خودرو کشور به حساب می‌آید که می‌تواند استانداردهای روز اروپا پاس کند، گفت: به لحاظ ایمنی و سرشناس، اطمینان خاطر بالایی را برای مصرف‌کننده فراهم کند.

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا، در تشریح زمان عرضه به بازار و قیمت‌ این محصول، اظهار کرد: ما برای اولین بار میخواهیم، کاری نو انجام دهیم؛ نتایج کسب شده از این کلینیک خودرو که توسط شرکت واسطهِ برگزار کننده کلینیک خودرو که براساس نقطه نظرات همین چهار جامعه آماری کسب می‌کند، همراه با مستندات کامل از قیمت تمام شده محصول را برای سازمان حمایت ارسال خواهیم کرد؛ به محض دریافت قیمت  تعیین شده توسط سازمان حمایت، پیش‌فروش این محصول را آغاز خواهیم کرد؛ چراکه براساس قانون، اجازه فروش محصولِ بدون قیمت، وجود ندارد.

وی در رابطه به حدود قیمتی مدنظر گروه سایپا، اظهار کرد: مدیرعامل سایپا، براساس همان شیوه‌ای که در گروه خودروسازی ایران‌خودرو دیزل نیز داشته است، به هیچ عنوان تا زمانیکه نتایج کلینیک مشخص نشود، هیچ قیمتی را تایید نمیکند؛ فلذا در حال حاضر هیچ قیمتی مدنظر افراد سایپا وجود ندارد.

این مقام صنعتی ادامه‌ داد: طبق جلسات متعددی که با سازمان حمایت و معاونت حمل‌ونقل خودرو وزارت صمت داشته‌ایم، مقرر شد که جز آنالیز قیمتی که توسط این دو سازمان صورت می‌گیرد،  مستندات کلینیک که براساس واقعیت‌ها و توسط گروه‌های مختلف مردم، دست‌اندرکاران صنعتی، نمایندگی‌ها و مشتریان حاصل می‌شود، نیز در قیمتگذاری مورد توجه، قرار گیرد.

اقاطاهریان تصریح کرد: فضایی که در حال حاضر در بازار وجود دارد، فضایی نیست که تصور کنیم هر قیمتی ارائه دهیم، قیمت خوبی است و بالا بودن‌ آن، برای شرکت، مفید است؛ اصلا اینگونه نیست. قیمت بایستی بگونه‌ای باشد که مشتری داشته و ما بتوانیم بفروشیم؛ از سویی بهتر است از قیمت واقعی هم چندان دور نباشد که منجر به زیان شرکت خودروساز شود.سایپا علاقه‌ای به بالا بردن قیمت‌ها که نجومی باشد، ندارد؛ قیمتی نزدیک به قیمت بازار میخواهیم؛ فلذا قیمتی که براساس ارزیابی‌ها و مستندات کلینیک اعلام و توسط سازمان حمایت نهایی شود، مقید به آن هستیم و با همان قیمت به مردم عرضه خواهیم کرد. برای مردم محصولی داشته باشیم که نه بسیار بالا باشد که به مردم ظلم شود نه بسیار پایین که شرکت خودروساز، متحمل زیان انباشته شود.

وی افزود: در  رابطه با محصولات گذشته نیز، بحث موارد حسابرسی‌ها به سازمان حمایت اعلام کرده‌ایم و در حال بررسی است. اما برای فروش محصول جدید و با توجه‌ به تیراژ 40 هزار دستگاهی که در سال جاری خواهیم داشت، حتما بایستی قیمت را داشته باشیم. ما موافق این هستیم که هرگونه افزایش قیمت بایستی با مجوز وزارت صمت باشد و از آن تمکین خواهیم کرد.

تحویل خودروهای معوق وارداتی در حال انجام است/ تا پایان شهریور همه‌ی 6۰۰۰ دستگاه تحویل می‌شود

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در رابطه با تاخیری که در تحویل خودروهای وارداتی مازاد  این شرکت پیش آمده بود، اظهار کرد: به محض آنکه موضوع چانگان‌های وارداتی پیش آمد، شرکت بررسی‌ کرد و دستور ویژه برای حل مشکل داده شد. حدود 6۰۰۰ دستگاه در گمرک بود؛ این فاصله زمان تحویل و تاخیری که ایجاد شد، به دلیل موضوع استاندارد بود؛ خودرویی که پیش از این استاندارد داشت، مدل ٢۰٢٣ بود اما خودرویی که سایپا وارد کرد، مدل ٢۰٢4 بود که نیاز به اخذ مجوزهای استاندارد داشت. در حال حاضر تحویل خودروها در حال انجام است و تا روز گذشته (پنجشنبه) حدود  ١٢۰۰ دستگاه از آن 6۰۰۰ دستگاه، وارد پارکینگ‌های سایپا شده است. حدود ٧۰۰ دستگاه پلاک شده و واگذاری در حال انجام است.  قطعا تا پایان شهریور این 6۰۰۰ دستگاه کاملاً تحویل مشتریان خواهد شد.

آقاطاهریان ضمن تاکید براینکه تلاش ما بر این است که خودروی معوق نداشته باشیم، اظهار کرد: ابتدای سال و ورود مدیرعامل جدید، حدود 45 هزار دستگاه تعهد معوق وجود داشت؛ اما امروز این عدد به ١٢ هزار دستگاه رسیده که این میزان هم با حمایت تامین‌کنندگان و مجموعه‌ تولید گروه سایپا، طرف یکماه آینده تحویل‌ خواهد شد.

وی تصریح کرد: شرکت‌ها در خصوص توسعه محصول و کیفیت زمانی می‌توانند به خوبی عمل کنند که دارای زیان‌های سالیانه و انباشته نباشند، وقتی شرکتی زیان انباشته دارد، روند ارتقاء کیفیت توسعه‌ی محصولاتش، کند می‌شود؛ امیدوار هستم و سعی ما در سایپا این است که در سال جدید، علاوه بر شاهین پلاس، پروژه تولید انبوه خودروی آریا را هم از ابتدای دی ماه، کلید بزنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ