نگاهی به شرایط غیر انسانی در زندان‌های ایتالیا

اقتصاد ایران: یک رسانه غربی در مطلبی با استناد به آمارها و بررسی هی رسمی از افزایش چشمگیر میزان خودکشی در زندان‌های ایتالیا و شرایط غیر انسانی و فاجعه بار در آن خبر داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه اتریشی "استاندارد" در مطلبی نوشت: سال هاست که زندان های ایتالیا مملو از جمعیت بوده و شرایط در سلول ها غیرانسانی است. حالا دولت دست راستی "جورجیا ملونی" با ابداع مداوم معیارهای جنایی جدید اوضاع را بدتر کرده است.

زندان ها یکی از بزرگترین مناطق تابو در جامعه هستند. اخیرا در زندان های ایتالیا میزان خودکشی به صورت بی‌سابقه افزایش پیدا کرده است. در 4 جولای، سه زندانی در عرض 24 ساعت جان خود را در این زندان ها از دست دادند: یک ایتالیایی 35 ساله، پدر سه فرزند و دو جوان 20 ساله اهل شمال آفریقا؛ هر سه خود را حلق آویز کردند. پیش از این، 54 محکوم دیگر در سال جاری خودکشی کرده بودند که به طور متوسط ​​هر سه روز یک نفر را شامل می شود. در سال 2023، در مجموع 85 مورد خودکشی در زندان های این کشور رخ داد. همه شواهد نشان می دهد که امسال از این رکورد تلخ هم فراتر خواهد رفت.

و خودکشی فقط نوک کوه یخ است. علاوه بر این، به گفته سازمان کمک به زندانیان آنتیگونه، سالانه حدود 10000 مورد خودآزاری و مجروح کردن خود در زندان ها وجود دارد. زندانیان سیگارهای روشن را روی پوست خود خاموش می‌کنند، تیغ‌ها و باتری‌ها را می‌بلعند و مرتب سر خود را به دیوار می‌کوبند تا زمانی که بیهوش شوند. آمار مرگ و میر دیگر نیز باید شامل 60 زندانی باشد که نه به دست خود، بلکه بر اثر بیماری در زندان جان خود را از دست داده اند.

سازمان آنتیگونه تاکید کرد: اینها ارقامی هستند که با ارزش های یک کشور متمدن تطابق ندارند و نشان دهنده یک وضعیت اضطراری ملی هستند. اتحادیه زندانبانان نیز در این بررسی مورد توجه قرار گرفته است. در سال جاری تاکنون شش مورد خودکشی در میان نگهبانان رخ داده است.

یکی از مهم ترین دلایل افزایش آمار خودکشی شلوغی زندان ها است که هر روز بدتر می شود. زمانی که "ماریو دراگی"، نخست وزیر ایتالیا دو سال پیش استعفا داد، تعداد زندانیان در ایتالیا 56000 نفر بود که این 5000 بیشتر از ظرفیت کل زندان های کشور بود. در حال حاضر 61000 زندانی در سلول های ایتالیا وجود دارد. این افزایش به دلیل این واقعیت است که دولت دست راستی جورجیا ملونی بیش از ده ها جرم جدید جنایی یا افزایش مجازات برای جرایم موجود معرفی کرده است.

علاوه بر ازدحام بیش از حد مزمن، شرایط بهداشتی مخاطره آمیز تا فاجعه بار در اکثر زندان ها وجود دارد. بسیاری از سلول ها مملو از سوسک ها و سایر حیوانات موذی هستند و اغلب کمبود آب گرم و گاهی آب سرد وجود دارد.

بر اساس این گزارش ده درصد سلول ها حتی در زمستان هم گرم نمی شوند. فرانچسکو پترلی، رئیس اتاق جنایی ایتالیا، در سمپوزیومی درباره وضعیت اضطراری زندان ها که اخیراً در دانشگاه رم 3 برگزار شد، گفت: " حقیقت این است که سیاستمداران از زندان ها به عنوان زباله های انسانی استفاده می کنند تا بدبختی و طرد اجتماعی را زیر فرش بکشند.

جاچینتو سیسیلیو، مدیر زندان سن ویتوره میلان، این موضوع را در سمپوزیوم تایید کرد. وی در این باره گفت: من سی سال است که مدیر زندان هستم، تفاوت‌ها نسبت به قبل بسیار زیاد است. زمانی ما مسئول مجرمان بودیم، امروز مسئول افرادی هستیم که دارای بیماری‌های جسمی، روانی یا اجتماعی هستند. بسیاری از زندانیان نزد ما برای اولین بار به پزشک، یا یک مربی مراجعه می کنند. 70 درصد از 1148 زندانی در سن ویتوره خارجی، 45 درصد جوانتر از 30 سال و بیش از نیمی معتاد به مواد مخدر هستند. بیش از یک سوم از یک بیماری روانی یا یک اختلال رفتاری رنج می برند. به گفته وی هم زمان کمبود شدید کارکنان در زندان سیسیلیو - مانند تمام زندان های ایتالیا - وجود دارد. وی همچنین گفت: ما به ازای هر صد زندانی یک نگهبان داریم - چگونه می توانید از آنها مراقبت کنید؟

شرایط غیر قابل قبول در زندان های ایتالیا اخیرا و نه برای اولین بار، شورای اروپا را هم وارد عمل کرده است. این هیئت استراسبورگ "با نگرانی فراوان" خاطرنشان کرد که اقدامات اتخاذ شده توسط مقامات تاکنون نتوانسته است روند منفی نگران کننده خودکشی در زندان ها را متوقف کند. به همین دلیل، شورای اروپا از دولت "جورجیا ملونی" خواست تا اقدامات فوری و موثر در برابر شرایط فاجعه بار در زندان ها اتخاذ کند.

با این حال، کارشناسان ندامتگاه موافقند که اقدامات برنامه ریزی شده برای مهار قابل توجه رنج و مرگ در زندان های ایتالیا کافی نیست.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ