هوش مصنوعی جمینای گوگل از امروز با دسترسی به مدل Flash بسیار سریع‌تر می‌شود

اقتصاد ایران: نسخه‌ی جدید مدل هوش مصنوعی جمنای دقت و سرعت بیشتری در پاسخگویی به درخواست‌ها ارائه می‌دهد.

چت‌بات هوش مصنوعی جمنای گوگل به‌لطف دریافت به‌روزرسانی مدل Gemini 1.5 Flash قادر خواهد بود درخواست‌ها را بسیار سریع‌تر پاسخ دهد و محتوای بیشتری را پردازش کند. این نسخه از امروز به‌صورت رایگان در جمنای وب و موبایل دردسترس خواهد بود.

به‌گفته‌ی عمار سوبرامانیا، معاون مهندسی جمنای، با به‌روزرسانی به نسخه‌ی FLash، بهبودهای قابل توجهی در کیفیت و سرعت پاسخ‌گویی، درک تصاویر و قدرت استدلال مدل ایجاد می‌شود. علاوه‌بر این، پنجره‌ی محتوا (Context Window) جمنای که بیانگر تعداد کلماتی است که مدل می‌تواند به‌صورت همزمان پردازش کند، با افزایش چهار برابری به ۳۲ هزار توکن می‌رسد. افزایش پنجره‌ی محتوا، امکان برقراری مکالمات طولانی‌تر و پرسیدن سوالات پیچیده‌تر از جمنای را فراهم می‌کند.

سوبرامانیا می‌گوید : «به‌زودی قابلیت بارگذاری فایل‌ها از طریق گوگل‌درایو یا به‌طور مستقیم از دستگاه به نسخه‌ی FLash اضافه خواهد شد. در نتیجه شما قادر خواهید بود کارهایی مانند بارگذاری جزوه‌های درسی و درخواست از جمنای برای تولید سوالات تمرینی را انجام دهید. همچنین جمنای به زودی قادر خواهد بود داده‌های خام را تحلیل کند و آن‌ها را در قالب نمودارها و اشکال به تصویر بکشد.»

مقالات مرتبط
  • هوش مصنوعی جمینای گوگل به‌زودی قابلیت‌های بیشتری را از گوگل‌اسیستنت به ارث می‌برد
  • مدل هوش مصنوعی Gemini 1.5 Flash معرفی شد؛ سبک‌تر و ارزان‌تر از مدل پرو

یکی دیگر از ویژگی‌های جمنای، قراردادن لینک‌های مرتبط با موضوع مورد تحقیق در پایان هر پاراگراف از پاسخ‌های تولیدشده است تا کاربر بتواند اطلاعات بیشتری را پیرامون مبحث پژوهشی خود پیدا کند و از صحت جواب مطمئن شود. این گزینه فعلاً برای زبان انگلیسی و در برخی کشورها فعال است.

علاوه‌بر لینک‌های مرتبط، ویژگی بررسی مجدد (Double-Check)، پاسخ‌ها را با استفاده از جستجوی گوگل تأیید می‌کند تا نشان دهد کدام اظهارات در وب تأیید یا رد شده‌اند. برای اطلاعاتی که رد شده‌اند، کاربر باید جست‌وجوی عمیق‌تری انجام دهد تا خودش اطلاعات را تأیید کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ