مجلس شورای اسلامی هم پرسشگر و هم پاسخگو باشد

اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه دیر گفت: مجلس شورای اسلامی هم پرسشگر و هم پاسخگو باشد و در قانون گذاری پیشرفت و خدمتگزاری به کشور مدنظر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمارجمعه بندر دیر با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه در انقلاب اسلامی، اظهار داشت: نمازجمعه یک نماز عادی نیست بلکه هم ذکر خدا و هم ارتباط با خدا است و حکمت آن تأمین حضور مردم در صحنه است.

امام جمعه دیر بیان کرد: نمازجمعه نمایشگر وحدت امت اسلامی و پیوند مردم با نظام اسلامی و رهبری و خاری در چشم دشمنان است. نمازجمعه آمیختگی معنویت با سیاست است و کارکردهای زیادی در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره دارد.

حسینی ادامه داد: نمازهای جمعه در چهار دهه گذشته نقش تعیین کننده‌ای در خنثی کردن توطئه دشمنان و بیان مواضع رهبری و مسائل و مشکلات مردم داشته‌اند.

وی افزود: جایگاه نمازجمعه متعلق به نظام اسلامی و مردم است و باید بتوانیم این نهاد را به جایگاه اصلی خود برسانیم و از این ظرفیت به نحو شایسته استفاده کنیم.

امام جمعه دیر با تبریک هفته ملی مهارت، گفت: مهارت افزایی عنصر اصلی توسعه کشور در ابعاد مختلف است و جوانان با فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بهانه عدم جذبشان بدلیل نداشتن مهارت را از شرکت‌ها بگیرند.

وی با گرامیداشت یاد شهدای گردان امام حسین علیه السلام در دفاع مقدس، افزود: رزمندگان گردان امام حسین علیه السلام شهرستان دیر در مقابله با عملیات دشمن قد علم کردند و با ایستادگی و فداکاری خود دشمن را به عقب نشینی واداشتند.

خطیب نمازجمعه دیر با بیان اینکه مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری و تحلیف او تشریفاتی نیست، بیان کرد: آنچه از محتوای احکام امام راحل و مقام معظم رهبری برمی آید اینکه تنفیذ بر اساس نظریه ولایت فقیه است و به اقدامات و تصرفات رئیس جمهور در مسائل کشور مشروعیت می‌دهد.

وی ادامه داد: در مراسم تحلیف نیز رئیس جمهور به قرآن سوگند یاد می‌کند که پاسدار نظام اسلامی و قانون اساسی کشور باشد و خود را وقف ترویج دین و گسترش حق و عدالت کند.

حسینی خاطرنشان کرد: امیدواریم رئیس جمهور منتخب همان طور که در مواضع شأن اعلام کردند اجرای حق و عدالت را به صورت عملی سرلوحه کاری خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه همزمان شدن آغاز به کار دولت و مجلس می‌تواند هم فرصت و هم تهدید باشد، عنوان کرد: دولت و مجلس با هم افزایی و در نظر گرفتن مصالح کشور برای سازندگی و رفع مشکلات می‌توانند در خدمت نظام و انقلاب و مردم باشند اما اگر صداهای اختلاف انگیز از مجلس و دولت بلند شد، آن وقت این دو قوه که باید منشأ وحدت باشند به منشأ اختلاف تبدیل می‌شوند.

حسینی با اشاره به لزوم تعامل سازنده مجلس و دولت، یادآور شد: همه باید باور داشته باشیم که موفقیت دولت چهاردهم، پیروزی و موفقیت همه ما است.

وی با تاکید بر همکاری مجلس در تشکیل کابینه دولت چهاردهم، افزود: این مهم به معنای آن است که مجلس به وظیفه خود عمل و در چارچوبی که دارد حرکت کند و دولت هم در معرفی کابینه شاخص‌هایی که رهبری فرمودند ملاک قرار دهد.

حسینی تاکید کرد: در میدان اقتصاد و فرهنگ و تولید و سازندگی، آن کسی میدان دار شود که امانت دار، صادق، متدین، معتقد به انقلاب و نظام اسلامی، امیدوار به آینده، پاکدست و نگرش ملی داشته باشد و به کسانی که افق و نظرشان تاریک است نمی‌توان مسئولیت‌های کلیدی داد.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی هم پرسشگر و هم پاسخگو باشد و در قانون گذاری پیشرفت و خدمتگزاری به کشور مدنظر داشته باشد و نظارتش بر دولت با هدف ارتقا کارآمدی قوه مجریه باشد.

امام جمعه دیر با بیان اینکه غزه همچنان مسئله اول دنیای اسلام است، گفت: در کنگره آمریکا برای نتانیاهو این جلاد خون ریز کف و سوت می‌زنند و از این جانی حمایت می‌کنند در حالی که هزاران نفر از مردم آمریکا در اعتراض به نسل کشی مردم غزه مقابل کنگره تجمع کردند.

وی ابراز کرد: این اقدامات نشان دهنده این است که رژیم آمریکا در کنار خون آشامان و جلادان صهیونیستی است و هر جنایتی که در غزه رخ می‌دهد، آمریکایی‌ها نیز در آن شریک هستند.

خطیب نمازجمعه دیر با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مورد نفرت جهانیان است، گفت: اینها نشانه انزوای هرچه بیشتر رژیم جعلی اسرائیل است و امیدواریم حق حاکمیت مردم فلسطین به آنها پس داده شود.

وی با محکوم کردن تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ و مراکز تابعه آن در آلمان، بیان کرد: در حالی که تروریست‌ها و منافقین در آلمان فعال هستند، مرکز اسلامی را تعطیل می‌کنند، آن وقت از حقوق بشر دم می‌زنند.

حسینی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات شهر مانند پروژه‌های ناقص را به مسئولین مربوطه تذکر می‌دهیم و همه مسائل را به خطبه‌های نمازجمعه نمی‌کشانیم، عنوان کرد: با وجود همه تلاش‌هایی که از سوی مسئولان در بیمارستان شهرستان از سال ۹۶ تاکنون انجام شده اما این بیمارستان معلول افتتاح شد.

وی با تقدیر از مدیر بیمارستان و همکارانش ادامه داد: این بیمارستان از روز اول ناقص بود و مشکلاتی داشت که همچنان گرفتار هستیم و انتظار است خواسته مردم در این بیمارستان برآورده شود، با این حال باید قضاوت منصفانه داشته باشیم چرا که با وجود کمبودها، کارهای خوبی هم در بیمارستان انجام شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ