همدلی و همکاری حداکثری از الزامات امروز کشور است

اقتصاد ایران: گناوه- امام جمعه گناوه گفت: در برهه کنون همدلی، هم افزایی و همکاری حداکثری از الزامات کشور است و دولت و مجلس باید به مانند یک پیکر واحد باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با گرامیداشت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۸ به فرمان امام راحل (ره) و به امامت آیت الله طالقانی اظهار داشت: در سال ۵۸ به فرمان امام راحل (ره) و به امامت عالم مجاهد مرحوم آیت الله طالقانی اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقامه شد و از آن تاریخ تاکنون نماز جمعه در سراسر کشور به پایگاه ترویج اندیشه‌های دینی و انقلابی مبدل و الهام بخش نیروهای وفادار به نظام مقدس اسلامی شده است.

امام جمعه گناوه افزود: امروز نزدیک به ۹۰۰ پایگاه و قرارگاه فرهنگی و اخلاقی جمعه به برکت نظام مقدس اسلامی در کشور دایر است.

وی گفت: نماز جمعه علاوه بر رویکردهای عبادی، معرفتی و تربیتی به حکمت‌ها و مصلحت‌های سیاسی و اجتماعی همچون تقویت نظام اسلامی، حمایت از رهبری، آگاهی بخشی نسبت به جریان‌ها، وحدت و همدلی، تعاون و برادری، عدالت، انصاف و صلح و همزیستی نیز توجه اکید دارد.

حجت الاسلام رکنی حسینی با گرامیداشت یاد شهدای محراب به خصوص شهید خدمت، آیت الله «آل هاشم» امام جمعه تبریز و همه ائمه جمعه که از نخستین اقامه این نماز در شهرستان حضور یافتند یادآور شد: مرحوم حجت الاسلام محمدی اصفهانی نخستین امام جمعه گناوه در سال ۶۰ بود و پس از ایشان سایر ائمه جمعه در این شهرستان حضور یافتند که پرچم هدایت مردم را بر عهده داشته‌اند.

امام جمعه گناوه از خانواده‌های شهدا، ایثارگران، آزادگان، استاندار و معاونان، فرماندار شهرستان، معاونان، رؤسای ادارات، شورای اداری و تأمین، رئیس و اعضای ستاد، نیروی انتظامی و همه کسانی که همواره حامی و پشتیبان قرارگاه دینی و اخلاقی و تقوایی نماز جمعه بوده‌اند تقدیر کرد و گفت: امروز نیز در سالروز اقامه نخستین نماز جمعه، شاهد برپایی میز خدمت ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان در محل مصلی جمعه هستیم که قابل تقدیر است.

همدلی و همکاری حداکثری از الزامات امروز کشور است

وی با تقدیر از حضور اقشار مختلف مردم در صفوف دشمن شکن نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: حضور مردم در گرما و سرما در این پایگاه دینی و فرهنگی، گرمابخش این جایگاه عبادی و سیاسی است.

حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: نماز جمعه متعلق به یک گروه، قشر و یا جناح خاص نیست بلکه متعلق به همه مردم است و محل وحدت، همدلی، محبت و عدالت است و باید تلاش کرد این وحدت و همدلی‌ها را بیشتر کرد و این پایگاه نماز جمعه می‌تواند قرارگاه وحدت، اتحاد و همدلی باشد.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه امام جمعه باید دارای تفکر فراجناحی و متعلق به همه مردم باشد، اضافه کرد: نقش امام جمعه در جامعه، نقش پدری است و باید همه فرزندان خود و اقشار مردم را در نظر داشته باشد.

وی با اشاره به عملیات غرورآفرین مرصاد در ۵ مرداد سال ۶۷ گفت: پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت از سوی ایران اسلامی، دشمن که به خیال خام خود تصور می‌کرد مردم از انقلاب و جنگ خسته شده‌اند، با همراهی منافقین و رژیم بعث عملیاتی را علیه انقلاب اسلامی آغاز کردند تا بتوانند ۳۳ ساعته تهران را تصرف کنند، اما با مقاومت جانانه نیروها و رزمندگان ایران اسلامی و با فرماندهی «شهید صیاد شیرازی» با شکست مواجه شدند و ناکام ماندند.

همدلی و همکاری حداکثری از الزامات امروز کشور است

غافل نشدن دشمن درس بزرگ عملیات مرصاد

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: این عملیات نشان داد که باید همواره هشیار، مراقب و بیدار بود و از نفوذی‌های دشمن هرگز غافل نشویم و این درس بزرگ و مهم عملیات غرورآفرین مرصاد بود.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه این پیروزها نشان از همراهی مردم در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها در کنار انقلاب و نظام اسلامی است، گفت: ملت غیور ایران اسلامی همواره و در همه عرصه‌ها از ابتدا تا کنون در کنار انقلاب اسلامی بوده‌اند و امروز وظیفه همه قوای سه گانه خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات زندگی آنها است.

وی با اشاره به دیدار اخیر رهبر فرزانه انقلاب با نمایندگان مجلس دوازدهم و توصیه‌های رهبری به نمایندگان و رئیس جمهور منتخب گفت: امروز باید مسیر دستیابی به اهداف انقلاب را را با همکاری مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم هموار کرد و مجلس به عنوان نهاد ریل گذار و سیاست گذار باید قوانینی را در کشور مصوب کند که باعث تحول مثبت و معطوف به کارآمدی نظام اسلامی رقم بزند.

وی اضافه کرد: دولت هم با به دست گرفتن امور اجرایی کشور و حرکت بر مدار اولویت‌ها بر حل مشکلات فوری مردم تلاش کند.

وی گفت: در برهه کنون همدلی و هم افزایی و همکاری حداکثری از الزامات کشور است و دولت و مجلس باید به مانند یک پیکر واحد باشند و اگر روزی مجلس و دولت با هم تنش ایجاد کنند و منافع حزبی و جناحی را مقدم بر منافع ملی بدانند هیچکدام موفق نخواهند بود.

همدلی و همکاری حداکثری از الزامات امروز کشور است

امام جمعه گناوه با اشاره به برخی توصیه‌های مقام معظم رهبری در این دیدار گفت: رهبری فرمودند: هم دولت و هم مجلس باید همدل باشند و تعامل داشته باشند.

وی گفت: به فرموده رهبری یکی از وظایف فوری مجلس این است که کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم را مصوب کند و این به معنای این است که شاخص‌ها هم در نظر بگیرد و اما منافع ملی را بر سایر امور مقدم بداند و دولت نیز باید در کابینه خود به جای استفاده از افرادی که پیر، آزموده شده و کسانی که در ادوار مختلف کارآیی نداشته‌اند از جوانان و نخبگان استفاده کند.

وی با اشاره به شاخصه‌های وزیران از دیدگاه رهبری که می‌توانند میدان دار این میدان باشند گفت: امین بودن، صادق بودن، متدین بودن، معتقد به جمهوری اسلامی از بن دندان و نظام اسلامی، با ایمان، امید به آینده، نگاه مثبت به افق، متشرع بودن، نداشتن سوءسابقه، داشتن نگاه ملی، غرق در مسائل حزبی، جناحی و سیاسی نبودن، کارآمد بودن از شاخص‌های مهم انتخاب وزیران از دیدگاه رهبری است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: اگر تعاملات دولت و مجلس در مسیر درست و بر اساس شاخصه‌های رهبر فرزانه انقلاب قرار گیرد حاصل آن تحقق منافع ملی و تشکیل کابینه کارآمد در تراز جمهوری اسلامی است که موجب رضایت مردم و رهبری خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ