هویت محله امامزاده یحیی(ع) احیا می‌شود

اقتصاد ایران: شهردار منطقه ۱۲ تهران در نشست طرح توسعه محله امامزاده یحیی (ع)، اجرای کارویژه متفاوت در ورودی‌های این محله را راهکاری برای احیای هویت آن دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست طرح توسعه محله امامزاده یحیی (ع) با حضور حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲، مهدی هدایت رئیس سازمان نوسازی شهر تهران، حجت الاسلام حقانی تولیت امام زاده یحیی (ع) و جمعی از مدیران در راستای بررسی طرح‌ها و راهکارهای توسعه و نوسازی محله امامزاده یحیی (ع) برگزار شد.

وحیدرضا انارکی محمدی گفت: محله امامزاده یحیی هسته اولیه تهران با مساحتی حدود ۶۸ هکتار است که ضوابط میراثی مانع حس تعلق مردم به این محله شده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با آغاز به کار دفتر نوسازی شهر تهران در این محله در سال گذشته چند معبر آن بهسازی و کف سازی شد، گفت: از حدود ۲۳۰۰ پارسل متأسفانه حدود ۳۰۰ پارسل نوسازی شده‌اند و با بازنگری در طرح تفصیلی و افزایش نقطه ارتفاعی محله می‌توان به کلید حل مشکلات محله امامزاده یحیی دست یافت.

شهردار منطقه ۱۲ گفت: از نقاط قوت این محله مجموعه ورزشی فاخری در حال ساخت است که ان شالله در سال جاری مجموعه آبی و توپی تقدیم مردم محله می‌شود.

حمیدرضا صارمی نیز، ضمن اشاره به اهمیت حفظ ارزش‌های تاریخی، فرهنگی و هویتی در بافت تاریخی پایتخت در محلاتی همچون محله عودلاجان، سنگلج، بازار و سیروس، بر ضرورت جذب سرمایه بخش خصوصی و حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اقدامات در دست انجام توسط شهرداری تهران در بافت‌های تاریخی تأکید کرد.

مهدی هدایت با اشاره به مطالعات صورت گرفته از سوی سازمان نوسازی شهر تهران برای محله تاریخی امامزاده یحیی (ع) در منطقه ۱۲ از تهیه و تدوین طرح احیا و بهسازی این محله تاریخی خبر داد و گفت: سازمان نوسازی برای تکمیل، اخذ تأییدیه‌ها و اجرای این طرح آمادگی کامل دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ