نماز جمعه به دلیل خطبه محور بودن اهمیت زیادی دارد

اقتصاد ایران: بیجار- امام جمعه بیجار گفت: نقش نماز جمعه به دلیل اینکه خطبه محور بوده و بسیار مهم است و طبق فرمایش رهبر انقلاب یک قرارگاه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خورشیدی در خطبه‌های نماز جمعه بیجار اظهار کرد: امروز پنجم مردادماه روز نماز جمعه است و پس از پیروزی انقلاب نخستین نماز جمعه برپا شد و امروز در ۹۰۰ شهر شهرستان نماز جمعه اقامه می‌شود و در بیجار هم از سال ۵۹ نماز جمعه را اقامه کردند.

وی افزود: سه اجتماع در اسلام اهمیت زیادی دارد یکی اجتماع نماز روزانه است دوم اجتماع هفتگی یعنی همان نماز جمعه است و سوم اجتماع حج است که سالی یک بار اجرا می‌شود.

امام جمعه بیجار گفت: نقش نماز جمعه به دلیل اینکه خطبه محور است بسیار مهم است و نماز جمعه طبق فرمایش رهبر انقلاب یک قرارگاه است.

وی ادامه داد: نماز جمعه قرارگاه ایمان، بصیرت و آگاهی است و خداوند در قرآن کریم در چند جا مطرح کرده که یکی از آنها برای نماز جمعه است و دوم در مسئله توحید است و سومین جایی که این واژه آمده پس از واژه اقامت است و در چهارمین جایی که آمده است پی از مسئله جهاد است.

امام جمعه بیجار اضافه کرد: نماز جمعه در تراز سه اصول توحید اقامت و جهاد قرار دارد و این اهمیت بالای نماز جمعه را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام خورشیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت نماز جمعه آگاهی بخش مردم در تمام حوزه‌ها است و موجب اتحاد مردم می‌شود و نشاط و روحیه جمعه را افزایش می‌دهد.

وی اعلام کرد: ائمه بسیار مردم را به حضور در نماز جمعه تشویق می‌کنند و سه نیاز مهم امنیت، برکت و درایت را در جامعه را همین نماز جمعه تأمین می‌کند و باید از تمام کسانی که اهتمام و حضور جدی در این مراسم دارند تقدیر کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ