نماز جمعه سبب نزدیک شدن دل‌ها و تأمین نیازهای روحی انسان‌ است

اقتصاد ایران: آستارا- امام جمعه آستارا گفت: نماز جمعه سبب نزدیک شدن دل‌ها و تأمین نیازهای روحی و فطری انسان‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان آستارا به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی با اشاره به فضیلت و ارزش نماز جمعه در آیات قرآن و احادیث اهل بیت (ع) اظهار کرد: نماز جمعه یکی از بزرگترین اجتماعات مسلمانان در جهان اسلام است.

وی نماز جمعه را مایه نزدیک شدن دل‌ها و تأمین نیازهای روحی و فطری انسان دانست و تأکید کرد: استمرار نماز جمعه در هر هفته پیام آور توحید و آگاهی و بصیرت است.

امام جمعه آستارا با اشاره به کارکردهای مختلف نماز جمعه آن را محلی برای بیان صحیح اخبار و اتفاقات اقصی نقاط عالم دانست و افزود: نماز جمعه کارکرد جهانی دارد و فقط محدود به مسائل جزئی و گوشه و کنار شهرها نمی‌باشد.

وی با بیان اینکه امام جمعه باید شجاع و نترس باشد افزود: امام جمعه‌ای که حق و حقیقت را قربانی منافع شخصی و مصالح گروهی خود کند به تریبون نماز جمعه خیانت کرده و حق خطبه را ادا ننموده است.

حجت‌الاسلام باقری ارومی صراحت لهجه در برخورد با دشمنان و لطف و مهربانی در بین مؤمنان و مسلمانان را از ویژگی‌های دیگر امام جمعه برشمرد و تصریح کرد: بر اساس تعالیم قرآن کریم باید در مقابل دشمنان دین محکم و قاطع و در بین دوستان رحیم و دلسوز باشیم.

وی با اشاره به اینکه امام جمعه در طول هفته هم محل ارتباط مردم و مسئولین است از پیگیری مشکلات و مطالبات مردم در طول هفته و ارتباط و تعامل سازنده با مسئولین خبر داد و این کار را از وظایف پدرانه امام جمعه برشمرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ