مایکروسافت پس از سال‌ها، تنظیمات اسکرول ماوس را مستقیما وارد ویندوز ۱۱ کرد

اقتصاد ایران: ویندوز ۱۱ اکنون به شما اجازه می‌دهد عملکرد اسکرول ماوس را به‌طور مستقیم ازطریق تنظیمات سیستم‌عامل تغییر دهید.

درمحیط ویندوز به‌طور پیش‌فرض، چرخاندن چرخ اسکرول ماوس به‌سمت بالا، اسکرول را به بالا و چرخاندن آن به‌سمت پایین، اسکرول را به پایین انجام می‌دهد؛ به‌هر حال برخی کاربران ترجیح می‌دهند این ویژگی برعکس عمل کند.

ویندوز ۱۱ قبلاً گزینه‌ای برای معکوس‌کردن عملکرد چرخ اسکرول ماوس ارائه نمی‌داد و برای اینکار مجبور بودید وارد رجیستری شوید و تغییراتی را در این بخش اعمال کنید. اکنون مایکروسافت گزینه‌ای به ویندوز ۱۱ اضافه کرده است که به شما اجازه می‌دهد جهت اسکرول ماوس را به‌راحتی معکوس کنید.

تنظیمات اسکرول و دقت ماوس در ویندوز ۱۱
Windows Insider

وبلاگ ویندوز اینسایدر اشاره می‌کند، مایکروسافت وصله‌ی نرم‌افزاری جدیدی به نسخه‌ی Canary ویندوز ۱۱ اضافه کرده است. این یعنی ویژگی‌های آپدیت مذکور هنوز دردسترس عموم قرار ندارند و انتظار داریم طی هفته‌های آینده وارد نسخه‌ی نهایی شوند.

مقالات مرتبط:
  • پروژه‌ای عجیب: ویندوز ۱۱ روی آیفون ۱۵ پرو اجرا شد!
  • چطور مشکل صفحه آبی مرگ ویندوز ناشی از باگ به‌روزرسانی CrowdStrike را حل کنیم؟

وصله‌ی نرم‌افزاری جدید مایکروسافت برای ویندوز ۱۱ خیلی مهم نیست اما ویژگی‌های جذابی به‌ارمغان می‌آورد. اکنون با مراجعه به Settings > Bluetooth & Device > Mouse گزینه‌ای برای خاموش‌کردن دقت پیشرفته‌ی نشانگر ماوس دردسترس قرار دارد. همچنین کاربران می‌توانند جهت اسکرول ماوس را تغییر دهند.

از دیگر ویژگی‌های به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ می‌توان به Duplicate tab در فایل اکسپلورر اشاره کرد که برای دسترسی آسان‌تر، از مسیر پوشه‌ها کپی ایجاد می‌کند. آپدیت مذکور همچنین برخی باگ‌ها ازجمله مشکل صفحه‌ی آبی مرگ را که در نسخه‌های Canary گزارش شده است رفع می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ