کلاهبرداری ۱ میلیارد و ۱۶۰ میلیونی در پی نصب همراه بانک جعلی

اقتصاد ایران: تبریز-رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت: کاربری که در فضای مجازی با نصب همراه بانک یکی از بانک‌ها، با کلیک برروی لینک جعلی موجب خالی شدن حساب بانکی خود شده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ "اکبر محمدجعفری" در تشریح این خبر گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و با ارائه شکوائیه مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح نمود: فرد مالباخته با جستجوی اپلیکیشن همراه بانک و دانلود آن از یک سایت ناشناس و نصب و ارائه کلیه دسترسی‌ها به برنامه مذکور متوجه می‌شود این برنامه نه تنها خدمات بانکی مدنظرش را ارائه نمی‌دهد بلکه کل موجودی وی بالغ بر ۱ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال را نیز به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

این مقام انتظامی گفت: در راستای احقاق حق این شهروند بزه دیده کارشناسان پلیس فتا در سریع‌ترین زمان ممکن و پس از هماهنگی با مقام قضائی و با بهره گیری از روش‌های علمی و تخصصی اقدامات لازم را دراین خصوص انجام دادند که مبلغ برداشت شده به حساب وی عودت داده شد و پرونده جهت ادامه رسیدگی به مراجع قضائی ارسال گردید.

سرهنگ اکبر محمدجعفری تاکید داشت: کاربران برای دانلود و نصب هرگونه همراه بانک صرفاً از سایت رسمی بانک مربوطه اقدام نموده و علاوه بر اینکه برنامه‌های کاربردی را از مارکت های نرم افزاری معتبر دریافت می‌کنند حتماً از صحت آدرس وارد شده در هنگام جستجو در مرورگرها اطمینان حاصل نمایند.

وی اعلام نمود: هموطنان در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Fata.gov.ir و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ