نماز جمعه در ۱۷ شهر اردبیل اقامه می‌شود

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اردبیل گفت: در حال حاضر در ۱۷ شهر استان اردبیل شاهد اقامه نماز جمعه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ناصر نصیری پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز برگزاری اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در میعادگاه نماز جمعه اردبیل، اظهار کرد: برپایی نماز جمعه دارای اهمیت دینی، معرفتی و ارزشی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام اقامه نماز جمعه در شهرهای مختلف آغاز شد تا آیت‌الله طالقانی اولین بنیانگذار تشکیل و شکل‌گیری نماز جمعه و انجام این فریضه الهی باشد.

وی تصریح کرد: میعادگاه‌های نماز جمعه هر هفته محل حضور مؤمنان و انسان‌های متقرب به درگاه الهی است که علاوه بر برگزاری نماز جمعه در مصلی‌ها، در طول هفته شاهد برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و معنوی و ارزشی هستیم.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اردبیل به تنوع خدمات ارائه شده در مصلی‌های نماز جمعه اشاره کرد و گفت: بیشترین فعالیت‌ها مربوط به معاونت فرهنگی است که در مناسبت‌های مختلف شاهد اجرای برنامه‌های متنوع نظیر برپایی مجالس و محافل انس با قرآن، حضور هیأت‌های دانش‌آموزی و جوانان، مهد آدینه، تمرین گروه‌های سرود و دیگر فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستیم که زمینه رونق بخشی به فعالیت مصلی‌ها را در مناسبت‌های ملی و مذهبی فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام نصیری افزود: در مصلی‌ها دستگاه‌های مختلف میز خدمت رایگان را دایر کرده و در مواقع اضطراری و نیاز از مصلی‌ها به عنوان محل اسکان مسافران، گردشگران و آسیب‌دیدگان نیز استفاده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مصلی‌ها محل تجمع بسیجیان، پاسداران و گروه‌های مختلف مردمی در مناسبت‌های مختلف بوده و برگزاری نمازهای دشمن‌شکن جمعه و مبدأ راهپیمایی‌های مختلف در طول سال است.

حجت‌الاسلام نصیری با قدردانی از خدمات متنوع ارائه شده در مصلی‌ها به ویژه تلاش انتظامات در تأمین امنیت و برقراری آرامش برای حاضران در این مجالس معنوی اضافه کرد: خادمان مصلی و مساجد به ویژه در روز جمعه ساعات خود را وقف خدمت به مؤمنان می‌کنند که جا دارد از مجاهدت آنها در طول سال‌های گذشته قدردانی شود.

وی از مصلی به عنوان پایگاه تربیتی نسل آینده یاد کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود خانواده‌ها به همراه فرزندان در این مکان حاضر شده و فرزندان خود را با الگوهای تربیتی اسلامی و دینی تعالی ببخشند.

حجت‌الاسلام نصیری بیان کرد: در مصلی‌ها مطالبات مردمی مطرح می‌شود و مسئولان نیز از هر فرصتی برای پاسخگویی استفاده می‌کنند که انتظار می‌رود این حرکت معنوی و ارزشی همچنان ادامه پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در ۹۰۰ شهر کشور نماز جمعه دایر است و ائمه جمعه تلاش می‌کنند با اصل دیانت و همراهی مردم بتوانند گره‌گشای مشکلات جامعه و برپاکننده عدل و قصد در حوزه‌های مختلف باشند.

حجت‌الاسلام نصیری تصریح کرد: خطبای جمعه علاوه بر طرح مسائل دینی و معرفتی، به مسائل سیاسی و روز جامعه نیز پرداخت می‌کنند و تلاششان بر این است تا مصلی‌ها به کانون مهربانی، وحدت و همگرایی در جامعه تبدیل شده و حمایت از مستضعفان نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی نقش روحانیان به ویژه ائمه جمعه را نقش هدایتگر عنوان کرد و گفت: ائمه جمعه بعد از انقلاب چهار نقش محوری را بر عهده داشتند که در پیام اخیر مقام معظم رهبری در ایام شهادت امام جمعه فقید تبریز نیز بیان شد که در آن بر سرآمدی دانش ائمه جمعه، اخلاص، همراهی و همدلی با مردم و نقش تعلیمی ائمه جمعه تاکید شده است.

حجت‌الاسلام نصیری افزود: در استان اردبیل نیز در ۱۷ شهر شاهد اقامه نماز جمعه هستیم و در ۲ شهر هیر و آبی‌بیگلو نیز قرار است در آینده نزدیک برگزاری نماز جمعه انجام شود.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: در ۲ شهر اهل سنت عنبران و هشچین نیز برگزاری نماز جمعه را به صورت هفتگی شاهد هستیم و سعی بر این است تا در این میعادگاه‌ها بیشتر و با محوریت بهتر موضوعات و مسائل مردم و دغدغه‌های آنها مطرح شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ