ضرورت همراهی عمومی برای گذر از روزهای بسیار گرم پیش رو

اقتصاد ایران: سخنگوی صنعت برق با اشاره به گزارش‌های سازمان هواشناسی که نشان از گرمای بی سابقه در کشور دارد، گفت: با توجه به میانگین دمای وزنی بالای ٤٢ درجه در هفته آتی که پیش روی کشور قرار دارد ضرورت همراهی عمومی برای تامین برق پایدار مورد تأکید است.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به نشست بررسی وضعیت تولید و توزیع برق در کشور که صبح امروز با حضور وزیر نیرو و مدیران ارشد صنعت برق کشور در دیسپاچینگ ملی برگزار شد، گفت: رشد بالای ٨ درصدی مصرف برق و جابجایی پی در پی نصابهای تقاضای مصرف برق که به دلیل افزایش دمای بی سابقه در کشور رخ داده موجب شد تا این نشست برگزار شود.

مدیرعامل توانیر با اشاره به بررسی آخرین وضعیت تولید و توزیع برق در کشور گفت: ٥٥ درصد برق کشور در بخش خانگی مصرف می شود و میزان مصرف وسایل سرمایشی به بیش از ٣٥ هزار مگاوات رسیده  که عدد بسیار بزرگ و معادل کل مصرف کشور بزرگی مثل مصر است  که لازم است هموطنان با توجه به احتمال پشت سر گذاشتن نصابهای جدید مصرف برای هفته پیش رو، مصرف برق خود را مدیریت کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر در همین زمینه از مردم خواست تا از وسایل پرمصرف در ساعات اوج مصرف استفاده نکرده و حتما دمای وسایل سرمایشی را بر روی ٢٤ درجه قرار داده و ضمن خاموش کردن کولرهای اضافی، از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند که تاثیر زیادی در کاهش مصرف و عبور از شرایط سخت تامین برق در هفته پیش رو که بسیار گرم اعلام شده است، خواهد داشت.

رجبی مشهدی در عین حال از مشترکان خانگی برای مشارکت در طرحهای کاهش مصرف تشکر کرد و خاطرنشان ساخت: 40 درصد این مشترکان توانستند پاداش صرفه جویی دریافت کنند که در قبضهایشان لحاظ شده و قبض برق یک سوم آنها نیز رایگان شد که حتما در قرعه کشی جوایز ارزشمند پویش با انرژی شرکت داده خواهند شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ